Bygge hylder til skab på badeværelse - hvordan?

Hej
Jeg skal til at bygge nogle hylder langs endevæggen på mit badeværelse. Jeg har ikke tænkt mig noget vildt, bare 4 hylder langs væggen og så et par skydedøre foran. Evt med en skillerumsplade i midten, så der bliver 8 separate rum.
Hvordan ville I gøre dette?
Væggen er 220 cm bred og hylderne skal være 40 cm dybe.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En skinneløsning på væggen, og nogle hyldeknægte, kunne det måske være. Hvis du gerne vil dække skinnerne til kan du lave en "bagvæg" af nogle ekstra plader, som du monterer udenpå. Det holder godt, og kan med lidt snilde komme til at se meget elegant ud.
Er hyldeplaceringerne mellem to vægge?
Derefter ville jeg fokusere på valg af dør- og hyldematerialer der kan tåle den mængde fugt der måtte være.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja hylderne er placeret mellem to vægge. Hvilken type træ ville I anbefale at jeg bruger?
Ville det kunne fungere, hvis jeg hvilede hele hylden på en reglar, der var monteret på begge sidevægge samt bagvæggen. Og så en hyldeknægt monteret i midten af hylden?
Eller måske er skinnesystemet den bedste ide? Hvor mange steder bør der være understøtning af hylderne og hvilken type byggeplade ville I vælge, til at lave hylderne af?
Ville det nok med 3 støttepunkter med en hyldebredde på 220 cm? Så vil der være 55 cm pr støttepunkt. Vil det være for meget? Vil ikke have at hylder begynder at hænge.
Annonce
humseper skrev den 31-01-2023 08:09:37

Ville det kunne fungere, hvis jeg hvilede hele hylden på en reglar, der var monteret på begge sidevægge samt bagvæggen. Og så en hyldeknægt monteret i midten af hylden?

Det kommer jo an på to ting: Hvor tunge ting skal der opbevares på hvilket materiale(hylderne)?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nogen skinnesystemer jo dejligt fleksible, så man uden videre kan ændre hyldeafstand. Og endog let kan have hylder der kun går fra midten til den ene side(hvis man har min. tre skinner).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja jeg tror også at jeg ender med skinnesystemet.
Jeg tænker at bruge 16 mm melanimplader. Så slipper jeg for al malerarbejdet. Burde 16 mm være nok eller bør jeg hellere vælge 18.
Jeg ved ikke lige hvad der skal være på hylderne. Tænker vasketøj og rengøringsmidler.
Hvor mange støttepunkter ville I give hylderne over en bredde på 220 cm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også