Fiks idé til at lukke dette hul

Hele huset er færdigt bortset fra dette hul og jeg er virkelig i tvivl om hvordan jeg får det lukket på en fin måde. 
Hullet er 180x130 og skal lukkes på en sådan måde at kan gå på det (pladerne forsvinder). Man skal ku komme ned til fyret og fylde vand på. 
Stigen erstattes med en trappe til første sal.
Den røde sag forsvinder også.

Selv tænker jeg en slags svævende gulv, måske 2 delt, hvor den ene del kan vippes op mens den anden del danner gulv for trappen op. 
Eller trappe fra hul-gulv til første sal og igen et vip-op gulv så man kan gå ned i hullet (kun 1 gang om året)

Er der nogen der kan se en kreativ løsning her ?




3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er umulig at svare på, da du ikke viser hvor trappen skal være. Det vigtigste er naturligvis at få trappen til at gå rigtig. Den skal sikkert understøttes af nogle bjælker. 
Jeg kan se at der er klinkegulv både i rummet og i rummet ved siden af. Så der skal nok laves et bjælkelag som kan holde gulvet, trappen og lemmen til at komme ned ad.  
Men planlæg trappen og se om der ikke kan blive plads til en lem i gulvet bag denne. I mit barndoms hjem var der en lem ned inde i et skab under køkken bordet ( de gamle for ramme skabe ) Det gav adgang til kælder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville hængsle en gulvplade på væggen til venstre. Den skal kunne vippes op, hvilket vil gøre det lettere at understøtte den i nede positionen rundt langs tre sider af åbningen(fjernest, højre og nærmest) plus evt en midterst der kan løftes væk når man skal ned.
Desuden en smallest mulig trappe i venstre side, hvilket vil give bedst mulig plads ved fyr og div. teknik, gående ned fra fotografens standpunkt. Den kan evt. monteres i beslag så den om nødvendigt kan løftes væk når man er dernede og måske behøver mere plads.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det er heller ikke fordi jeg har en løsning, men vil gerne påpege at sikkerheden er uhyre vigtig omkring en sådan løsning. Mine svigerforældre havde en lem i køkkengulvet ned til kælderen.På en af de første ferier vi var hos dem, med vores søn som lige var begyndt at gå, glemte svigermor at der var kommet børn i huset. Heldigvis kom drengen forbi uden at falde ned men der kunne ligeså godt være sket en grim ulykke.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis