Gul og sort ledning

Jeg vil sætte en lampe i mit loft, da den seneste lejer har taget sin lampe med sig. Ledningerne, der kommer ud af loftet, er gul og sort. Hvordan passer de farver til nutidens blå (n) og brun (l)?

Jeg vil sætte en lampe i mit loft, da den seneste... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ledningerne er på et tidspunkt blevet skiftet til plastisolerede ledninger. Så ingen problemer i det. De gamle vulkaniserede ledninger fandtes ikke i gul. Kobbertråden var i øvrigt fortinnet pga. svovlet i gummiisoleringen.

fase
Det er stofledninger , og de fandtes gule , sorte og røde osv , hvis det var nye plastledninger så skulle de være afsluttes i et lampe udtag , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 30-01-2023 16:06:19

Det er stofledninger , og de fandtes gule , sorte og røde osv , hvis det var nye plastledninger så skulle de være afsluttes i et lampe udtag , 

 Prøv lige at forstøre billedet op så vil du se, at det er plastisolerede ledninger. Hvordan vil du lave et lampested der? Der er udskiftet mange ledninger fra vulkaniserede til plastisolerede uden, at der blev lavet et lampested.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis