Gul og sort ledning

Jeg vil sætte en lampe i mit loft, da den seneste lejer har taget sin lampe med sig. Ledningerne, der kommer ud af loftet, er gul og sort. Hvordan passer de farver til nutidens blå (n) og brun (l)?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sort til blå og gul til brun. Og brug et par kronemuffer eller dobbelte samlemuffer, når du forbinder lampen.

fase
Det er næsten 100 år gamle stofledninger , så de smuldre let , så vær forsigtig , det er ligegyldigt hvordan du forbinder , du skal bruge dobbelte samlemuffer , ledningerne burde skiftes .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er vigtigt at lampen hænger i krogen - ikke i ledningerne.
S. Fabrin skrev den 30-01-2023 11:09:56

Sort til blå og gul til brun. Og brug et par kronemuffer eller dobbelte samlemuffer, når du forbinder lampen.

Tusinde tak for svaret! Der er en kronemuffe i lampen. Kan jeg bare sætte ledningerne i den? (Se billede) Eller skal jeg sætte en kronemuffe på de gul/sorte ledninger og så trække en ledning mellem kronemuffen fra den sort/gule del til kronemuffen i lampen? (Se billede)

HrT skrev den 30-01-2023 12:42:24

Hvordan vil du hænge den på krogen?

 Under metalpladen. Det fungerer fint. 

GodeVen skrev den 30-01-2023 12:31:48

Det er vigtigt at lampen hænger i krogen - ikke i ledningerne.

 Ja, det er selfølgelig klart. 

karl smart skrev den 30-01-2023 11:51:45

Det er næsten 100 år gamle stofledninger , så de smuldre let , så vær forsigtig , det er ligegyldigt hvordan du forbinder , du skal bruge dobbelte samlemuffer , ledningerne burde skiftes .

 Elektriker sagde, at alle mine ledninger er pakket ind i plastik, så ingen behov for at skifte dem. Havde bare ikke set, at den ene ledning var gul, så fik ikke spurgt vedrørende ledningerne. 

S. Fabrin skrev den 30-01-2023 11:09:56

Sort til blå og gul til brun. Og brug et par kronemuffer eller dobbelte samlemuffer, når du forbinder lampen.

Det fungerede!! Tusinde tak!!  

Det ses tydelig at det er plastledninger, og derfor ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis