Male ovenpå malede vægge

Hej allesammen

Jeg har for nylig købt min første bolig, og efter at have læst en del tråde herinde på det seneste og lært en hel masse har jeg dog brug for lidt malerrådgivning.

Jeg har nogle vægge derhjemme, som er malede hvide. Mit spørgsmål er om jeg bare kan male ovenpå det allerede eksisterende maling uden videre, med for eksempel et lidt beige tone, eller om der skal noget forarbejde til? Og i så fald hvad?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skal gøres rene og vaskes ned med grundens først. Hvis der er huller som ikke skal være der skal de spartles ud og slibes plan. Stikkontakter løsnes evt og omvikles med en pose.
Malertape der hvor der skal være en skarp kant, afdækning på gulvet og i gang med rullen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Velkommen til LDS og tillykke med boligen!

Det er en god "begynder-opgave" at male sin første væg - og før du ved af det, er du i gang med en større renovering og bliver ekspert   

Bare på med lidt grundrens og så i gang. Hvis du er usikker på dét med stikkontakterne, så giv dem malertape i stedet for at løsne dem. Men det er lettere at male og bliver pænest, hvis de bliver løsnet, som BOFH skriver.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Præcis som de andre skriver skal det vaskes ned først og frem med noget malertape. Hvis der er noget specielt tapet på med struktur, skal du være opmærksom på at strukturen på tapet kan blive mindre tydelig, hver gang du maler ovenpå :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også