Lukke af bag skyggelister

I forbindelse med at en væg er blevet væltet mellem to værelser er jeg nået til at skulle sætte skyggelister op igen. Min udfordring er bare at der er et ret stort gab mellem loftet og det stål der er lagt op. Flere steder gaber det over 20 mm. og så kan jeg jo ikke bare sætte en skyggeliste op.

Jeg tænker umiddelbart at der kan være to løsninger:
1) Skære en lægte til og klemme op i mellemrummet, så der er noget at sætte skyggelisten fast på.
2) Købe en anden form for liste som er noget bredere og så sætte den inderst. Evt. sætte en skyggeliste foran.

Hvad tænker I er den bedste løsning? Har I andre løsningsforslag?
Med hensyn til punkt 1, hvad er så den bedste måde at fastgøre det bagvedliggende træ på? Er det noget med lim og/eller dykkere?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have flækket et loftsbræt og sat det op hvor det mangler. Hvis forskalling ikke går langt nok ud, kan du skære en stump på 10 - 15 cm længde og 2 cm i bredde. Denne kan skubbes op, drejes 90 grader og skydes fast med lille sømpistol. 
Det vil være nemmest at have en skrue sat fast i stumpen tæt på enden. Så kan man dirigere den på plads. 
Hvis du ikke har kompressor og klammepistol kan du bruge skruer. Men de bliver lidt mere synlige. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis