I forbindelse med at en væg er blevet væltet mellem to værelser er jeg nået til at skulle sætte skyggelister op igen. Min udfordring er bare at der er et ret stort gab mellem loftet og det stål der er lagt op. Flere steder gaber det over 20 mm. og så kan jeg jo ikke bare sætte en skyggeliste op.
Jeg tænker umiddelbart at der kan være to løsninger:
1) Skære en lægte til og klemme op i mellemrummet, så der er noget at sætte skyggelisten fast på.
2) Købe en anden form for liste som er noget bredere og så sætte den inderst. Evt. sætte en skyggeliste foran.
Hvad tænker I er den bedste løsning? Har I andre løsningsforslag?
Med hensyn til punkt 1, hvad er så den bedste måde at fastgøre det bagvedliggende træ på? Er det noget med lim og/eller dykkere?