Gearreduktion - hvordan?

Hej alle.
Jeg er ved at hjælpe med at skaffe en ny propel til en Shipman 28 sejlbåd. På Korsør Propellers hjemmeside har jeg hentet deres katalog, hvor jeg kan se hvilke specifikationer på akslen de skal bruge. Det er der styr på. Derudover står der også, at de skal bruge "gearreduktion" - men hvordan finder jeg den?

Håber nogen kan hjælpe...
Hej alle. Jeg er ved at hjælpe med at skaffe en... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I hver side af billedet er der en pil. Dem kan du bruge til at bladre med.

Finnband
Det er jeg med på. Men jeg kan ikke se nogen steder hvor der står noget om gearreduktion.
i hvert fald på forsiden står der:
A general guidance for propeller size in inches, based upon 3 blade RH rotation and reduction ratio of 2:1. *For accurate individual advice please provide us with your vessels current full specifications. 
Altså reduktionsforhold 2:1
Kan vist ikke hjælpe yderligere. Spørg hellere folkene hos Korsør.

Finnband
Annonce
Den frase har jeg også læst. Men det fortæller ikke hvilken reduktion der findes på den individuelle motor. 2:1 er blot en gængs reduktion. Jeg tænker det er muligt at bestille en motor og gearkasse med reduktion efter ønske. Derfor nævner de heller intet om reduktion i hele manualen - fordi det er individuelt.

Men tak for hjælpen. Det har sendt mig i den rette retning :-)
Reduktionen burde stå på en typeplade på gearkassen. Alle gearproducenter har flere valgmuligheder.

1691
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis