Hvad hedder sådan en dims?

Har nu googlet et par timer uden bare at komme i nærheden, hvad hedder sådan en dims. I de gamle staldbygninger er der 4 ventilationsrør lodret op gennem taget, runde, de to er 50cm, de to andre 60cm. Problemet er det regner ned i alle 4. De to er helt åbne, og de to andre har den forrige ejer af gården lagt en vandret træplade på, så det drypper kun ;-). 
Jeg har set løsninger hvor det ligner en hætte, oftest rund, som så bare kan trykkes nedover og fastgøres. Hvad hedder de, alt hvad jeg kan google mig til er sådan nogle små nogle til udluftning i badeværelse osv.

Tak!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dee er ikke meget info udover dit problem og størrelsen på dem.
Kan du evt fortælle lidt mere om det eller lægge nogle billeder op?
Det burde ikke være et problem at selv lave en inddækning så det ikke regner ind - har du gjort dig nogle tanker om hvad slutproduktet skal være?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det var nok det som på gammelt dansk blev kaldt en lyre , forløberen for skorsten , et eller flere udluftningshuller i taget .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Her er et billede, som det ses sidder røret fint i midten, og der er sikkert tæt (nok) rundt omkring det. Men set oppefra er der bare hul, så hvis jeg havde en paraply at stikke ned i så var det løst ;-) Men vil helst noget i jern eller plast, til nød i træ for så holder det nok ikke længe

Tak!
Annonce
Dem køber en af de steder jeg nævner længere oppe i tråden. De findes i galvaniseret plade eller glasfiber. 
Du kan selv lave en ved at klippe et stykke ud i plade. 4 stykker fladjern bukkes som omvendt L skrues i skorsten og på hætten. 
Du kn også støbe det i glasfiber. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Enig, med lidt nedbuk som kommer under kanten af opføringen så det der løber af ikke flyver tilbage ind i hullet når det blæser.

Dog lidt besværligt at komme op til det.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis