Induktion - Hvilken tilslutning 2Neller 2L/2N

Så vidt jeg kan forstå skal jeg koble mit induktions kogesektion (Siemens EU611BEB2E/17) til med en 2N opkobling. Men når jeg bruger mere end et blus ad gangen får jeg en fejlmelding, E136 = forkert strømopkobling. 
Det tyder på at jeg enten tager fejl med opkobling og at det skulle være en 2L/2N. Eller at jeg har gjort noget andet forkert måske. Kan det være at gruppen i sikringsskabet er for lille? Den er på 16A. Er det nok?
Så vidt jeg kan forstå skal jeg koble mit... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, jeg er blevet lidt klogere. Tak for det! :)
Men problemet består. Det lød som om jeg godt kunne forsøge mig med at afkoble den grå ledning og beholde broen på, såfremt den øvrige tilkobling er korrekt. Det prøvede jeg derfor, men det ændrede ikke på koge sektionens fejlmelding. Det virker stadig normalt og ok så længe jeg ikke bruger mere end et blus af gangen. Ved to blus kommer den op med fejl E136, forkert strømtilkobling.

Det lyder dog også som om jeg ikke endegyldigt kan finde den helt rigtige opkobling før jeg får fat på et voltmeter til at måle strømmen med. Eller måske skal jeg bare ha fat på en elektriker, men de skal ha en timeløn osv. så det har foreløbigt været min ambition at holde sådan en udenfor projektet.

Når EV Elmand omtaler "klemme 2", "3" og "4", hvor tæller man fra på det billede jeg har vedhæftet længere oppe i tråden?
Klemmerne på dit billede er nummereret, formodentligt var det de tal Elmand refererede til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis