Cirkulationspumpe

Midt i december fik jeg fjernvarme og det er bar' dejligt :D 

Desværre kom en af radiatorerne aldrig op at køre og nu har VVS'eren været forbi. Han skiftede ventilen, men da det ikke virkede skruede han pumpen op på konstantkurve 2. Nu bruger jeg dobbelt så meget strøm (12 w i gennemsnit), hvilket ikke betyder så meget, men også 33% mere varme og der er koldere. Kan jeg sætte den ned til konstantkurve 1 eller CP1 eller ødelægger jeg noget?

Det er en Grundfos Alpha 2 pumpe.

Med venlig hilsen
Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Jeg vil tro at der har stået en luftlomme i rørene til den ene radiator, og det øgede pumpetryk har “skyllet” luften ud. Prøv blot at reducere pumpetrykket. Du skal ikke forvente at spare fjernvarme selv om trykket nedsættes. Det skulle gerne være radiatorventilerne der regulerer dit forbrug.
Er det en ny Alpha 2 pumpe? Ellers synes jeg at elforbruget er højt. Hos os bruges ca. 5 W til cirkulation i 5 lejligheder (ca. 550 m2). Pumpen står bare på standardindstillingen autoadapt.

Søren O
Tak for svar Søren. Den stod også på auto, men han satte den på konstant. Måske fordi jeg har både gulvvarme og radiator på samme pumpe. 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis