Fryser udenfor

Hej, konen ønsker sig en kummefryser, men der ikke noget godt sted i huset at have den. Den kan stå i en udebygning, der står den tørt, men der er ingen varme. En kummefryser vi så stod der "er beregnet til brug ved en omgivelsestemperatur på mellem 16°C og 43°C. " 

Er der nogen der har erfaring med frysere der står ude i alt slags temperaturer, men tørt?

Tak!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der mange som har blandt andet os her, vi har ingen direkte problemer, den fryser fint, men jeg ved ikke om det påvirker strømforbrug.
Det paradoksale ved at fryse, er jo at det kræver noget varme man kan fjerne. 
Problemet med frysere og køleskabe, som står koldt, er at olien i kompressoren kan blive så stiv at den ikke kan starte. Men jeg har da hørt om flere, som har deres frysere stående i garagen, uden problemer.
Hvis du kan placere fryseren i et lille rum i udebygningen, kan den selv være med til at varme rummet lidt op.

Venlig hilsen
Knud
Mine forældre har haft kummefryser stående ude i deres uopvarmet garage de sidste 30år uden problemmer.
De skiftede vidst nok fryseren for en 5 år siden, til en der var lidt mere økonimisk (med et energimærke 😊), selvom den gamle fryser faktisk stadigvæk virkede.
Vi har ældre skabsfryser stående i isoleret, men tidligere uopvarmet, værksted.
For et par år siden ophørte frysfunktionen i løbet af vinteren.
Den kom tilbage med foråret og har fungeret ok siden.
Sidste vinter fik den makkerskab af et skabskøleskab, og jeg satte derfor et lille varmepanel op, med temp på minimum, hvilket gør at temp ikke går under ca. 6-7 grader.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Nu skriver du godt nok kummefryser. Men denne kan stå ude i ned til 15 gr. frost. Og så er det et godt tilbud. Den har tilmed No Frost funkktion (skal ikke afrimes). Eneste ulempe, den bruger en del strøm - energiklasse F.

Datter har lige købt en dyrere Siemens, der skal have min. 16 grader (som de fleste andre). Og vi overvejede også ovennævnte, da den skal så i uopvarmet skur. Men hun tager chancen for at det går - bla. på råd herindefra (jeg lavede et opslag tidligere om det).

Jeg har en 7 år gammel skabsfryser stående i et isoleret udhus. Ifølge vejledningen skal den have omkring min. 8 grader så vidt jeg husker.
Varmen i udhuset kommer sjældent under 4 grader plus, og når det er meget kold længe, så tænder jeg for en "varmevagt" (det er bare en el-radiator, som tænder/slukker i den lave ende af temperaturen).

Jeg har aldrig haft problemer med skabsfryseren. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis