Pumpefilter på vaskemaskine - kan ikke få det ud!

Hej,

Min Blomberg vaskemaskine vil ikke pumpe vand ud og jeg vil selvfølgelig starte med at checke filteret - men det kan ikke komme ud - I brugsanv. Står der blot at man skal dreje filteret mod venstre og så tage det ud - men det er helt umuligt - jeg har haft fat i proppen med en tang men er bange for at der er noeft der knækker hvis jeg tager fat

Input er meget velkomment !

Søren

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min er også meget stram, jeg bruger en vandpumpetang omvendt, dvs. jeg bruger grebene.
Hvis du kan dreje den og stadig ikke få den ud kan det være på grund af at den er fyldt op med skidt. Det kan være fnuller, hårnåle, søm, mønter eller skruer. Det kan komme sådan i klemme at det ikke kan komme ud. Der er næsten kun at hive så hårdt at det giver sig, går det i stykker så kan der købes en ny hos Brøndum elektro, netto part eller en af de andre reservedels sælgere. 
En noget mere besværlig metode er at tage maskinen ud på gulvet, lægge den på ryggen og så tage gummislangen af indtil pumpen. Så er det mulighed for at pilel en del ud med en spidstang, og du kan være heldig at du så kan få selve dæksel til at give sig. 
Det skal tømmes jævnlig og ikke blot når pumpen ikke kan virke længere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak ev elmand for at give råd - jeg fik dog fagmand på der måtte skille ad “indefra” resultat: 2 sokker, en tier, to gipsskruer !!! - maskinen går helt stille nu ved centrifugering 

 

Jeg har pillet meget ud af vaskemaskiner. 
En gang meget larm fra en maskine, ligesom når vi i vores barndom satte et stykke pap til at klapre imod egerne i forhjul.
Et kig ind i tromlen og der sad enden af en BH bøjle. Jeg kunne meget nemt trække den op af hullet. Det var ikke så usædvanlig men mere kundens lidt bryske svar. "Den kunne jeg da nemt selv have taget ud ".   
En anden gang: En kunde som ringede en lørdag at der var forsvundet 3 stk. tusind kroner sedler.   ( det var dengang de var penge værd.) Jeg ville foreslå at det kunne vente til Mandag men kunne høre på det hele at det tålte nerverne ikke. De havde haft en plan om at købe møbler, og havde hævet penge i banken. De 3 sedler blev lagt midt i bank bogen, og stoppet i en lomme i jakken. Uden at tænke på det blev jakken vasket. Tilbage var der kun jakke og bankbog. 
Hele maskinen blev skilt ad og imellem kar og tromle sad de, som hvis du klistrer en våd avis på et vindue.   
Der var naturligvis nervøsitet på om de kunne holde til det, men jeg forsikrede kunden om at de ikke var lavet af toilet papir. De fejlede helle ikke noget.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-02-2023 22:17:04

Jeg har pillet meget ud af vaskemaskiner.
En gang meget larm fra en maskine, ligesom når vi i vores barndom satte et stykke pap til at klapre imod egerne i forhjul.
Et kig ind i tromlen og der sad enden af en BH bøjle. Jeg kunne meget nemt trække den op af hullet. Det var ikke så usædvanlig men mere kundens lidt bryske svar. "Den kunne jeg da nemt selv have taget ud ".   
om at de ikke var lavet af toilet papir. De fejlede helle ikke noget.   

Ja lidt som den gamle historie, købmandens kasseapparat var gået helt i baglås, så nødtvungen blev der tilkaldt en montør. Han gav kasseapparatet et let slag af en hammer, så fungerede det igen.

Hvad koster det så spurgte købmanden, 100 kr svarede montøren, 100 kr for et slag med en hammer! Nej slaget koster kun 1 kr, og de 99 er for at vide hvor der skal slås.  

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis