Bore i væg over døråbning / metal i væggen

Hej Kloge mennesker

I vores nye hus (bygget 2015), vil jeg gerne montere gardinstang over en bred døråbning (200 cm) bred.

Jeg har forsøgt at bore ca. 10 cm samt 15 cm under loftshøjde, men støder på metal 5 mm inde i væggen.

Jeg kender ikke meget til konstruktion, men kan det tænkes at der ligger en metaloverligger hele vejen over døråbningen?

Hvordan kan jeg undgå denne når jeg gerne vil bore og montere gardinstangen tæt på loftet?

Er det realistisk at bore og montere i metal?

Jeg har kort forsøgt med et metalbor på skruemaskinen, men det virker som en meget drøj opgave at lykkedes med
Og jeg vil selvfølgelig gerne undgå flere mislykkede forsøg/huller.

Skal jeg have fat i en detektor af en slags?
Kan jeg forvente at denne metaloverligger fylder hele loftstykket over døren, dvs ca. 25-30 cm fra døråbningens top til loftet.

Hjælp :)
Hej Kloge mennesker I vores nye hus (bygget 2015)... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge “byggesagsarkiv” på kommunens hjemmeside.

Søren O
S. Fabrin skrev den 29-01-2023 09:03:44

HrT skrev den 29-01-2023 08:59:27

Tegningerne bør være del af de samlede papirer i har fået udleveret 

 Det skal du ikke være sikker på. Mange gange eksisterer der ikke tegninger af huset andre steder end hos de kommunale byggemyndigheder.

 Åh, troede det var helt normalt, fordi vi fik nærmest enindre regnskov af dokumenter ved købet. Måske fordi vi havde advokat på. 


Men ved, de også findes på dingeo.dk - altså vores egne. Måske TS har held der også 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis