Afløb højere end vandlås

Hej GDS'er,

Jeg er blever spurgt om denne udfordring hvor afløb er placeret højere end vandlås endda med lidt tilbagefald. Man har så forsøgt at løse det med 2 vandlåse. Der er også afløb fra vaskemaskine. 

Er dette korrekt monteret eller hvad siger i ?

Er der mulighed for tilbageløb til vaskemaskine ?

På forhånd tak :o)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke acceptere det. Det jeg synes er værst er tilbagefald på afløbsrør.

Der er faktisk 3 vandlåse på billedet (2 små og 1 stor). Det giver ikke mening.
Kunne være interessant at se/vide hvad der er ude til venstre der begrunder denne føring?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Røret ender i faldstamme
det er faktisk ikke lovligt
der må ikke være mere end 1 vandlås på enhed
Der burde helt klart være fald på rør til faldstamme. Er det ikke muligt må afløbsrør hæves så der ikke er bagfald. Derefter skal vandlåsen skiftes så rørforbindelsen går direkte til afløbsrøret.
Afløbsslange fra vaskemaskine skal fikseres helt oppe under bordplade for at undgå tilbageløb.

Søren O
Annonce
Det værste klyt jeg længe har set.
Der er plads nok til at lave det ordentligt. Ser ud til at være kastet sammen af "hvad der tilfældigvis lå i kælderen".
Gør det rigtigt, så dyre er plastrør og vinkelstykker heller ikke...

Røret fortsætter op over højden på vandlås og toppen af røret fra opvaskemaskinen, dvs spildevand vil have mulighed for bagfald, der vil være begrænset flowspeed så små stykker affald der bliver skyllet ud vil have tendens til at rulle/skride baglæns og man får en tendens til tilstopning i vandlåsen.
Der er også bagfald på overløbet fra vasken = det er en skidtsamler over vandlåsen som lynhurtigt kommer til at lugte af kloak.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis