Rørskade

Hej allesammen

Vi er i den uheldige situation, at vi har fået en vandskade i vores hus fra start halvfjerdserne.

Det er et fjernvarmerør midt i gulvet i fordelingsgangen der er gået hul på.

Forsikringen har åbnet gulvene på værelser og fordelingsgangen. De har brækket meget gulv op i gangen, da rørene var så dårlige at de ikke kunne tætne dem pga. rust. Ligeledes har de lavet hul i væggen ind til badeværelset da de mistænkte et utæt brugsvandsrør også, da tapet bulede ud midt på væggen og der er forhøjet fugt i væggen. Så et par klinker på badeværelset er flækket nu.

Nu til mit spørgsmål:

Forsikringen vil ikke røre ved badeværelset, da de siger, at de blot skal tørre ud.

Vi mener derimod at gulvet skal brækkes op ligesom de andre gulve i de tilstødende rum.

Både for at kunne tørre tilstrækkeligt ud - der er stadig meget vådt langs væggene ind til badeværelset her 1,5 måned efter vandskaden er stoppet og der står affugtere på.

Gulve på værelser var på strøer mens gang og bad er støbt.

Den næste grund er rørene, som er i meget dårlig stand. Vvs’eren måtte kæmpe en kamp for at få det tæt midlertidig, og som flere af håndværkerne har påpeget over for os, så er fjernvarmerørene nok ikke i bedre stand inde under badeværelset, hvor de ligger begravet i vand/fugt. Der hvor rørene kører ind til badeværelset ser de meget rustne ud og flere af håndværkerne siger, at det er en nødløsning at lappe de rør.

Forsikringen virker meget tilbageholdende med at forholde sig til problemet og henleder til at det ikke er en renoveringspulje at have en udvidet husforsikring med alt hvad dertil hører af tilvalgsdækninger.

Det kan jeg selvfølgelig sagtens forstå, men de kan vel heller ikke være interesseret i at lukke af for noget der ikke er tilnærmelsesvis forsvarligt og holdbart at lukke ned for. Jeg synes mere det føles som om de ikke vil røre ved badeværelset, da det er en af de mere dyre poster..

Jeg søger lidt erfaringer fra nogen der har oplevet lignende scenarier og som kan komme med lidt gode råd herom.

På forhånd tak for hjælpen.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis