Dyb men smalt opbevaringsplads med udtræk - til spiritus og sodavand.

Hej.

Jeg er løbet lidt imod en mur, i forhold til at kunne finde en fed løsning til mit problem, så nu prøver jeg her.
Hvad ville i gøre ud fra nedenstående beskrivelse?

Jeg har lidt plads ved siden af mit vinkøleskab, og da jeg har en del spiritus, kunne jeg godt tænke mig at udnytte pladsen til at få det samlet.

Mine overvejelser, går i at jeg gerne vil have noget med udtrækshylder / høje skuffer, således at jeg kan få brugt pladsen ordenligt. Hvis det står på smalle lange hylder så kommer jeg aldrig ind bagerst. 
Dertil er problemet at der er 2 stikkontakter i den ene side, som jeg skal manøvre rundt om, eller bygge udenom. Der er desværre klinker på den anden side og væggen er 6cm så vores elektriker mente ikke vi burde begive os ud i at rillebore stikkontakterne ind, da vi nok banker fliserne ud på den anden side.

Dertil skal der kunne stå en masse vægt på, da flasker og sodavand jo vejer en del.

Jeg har vedhæftet et par billeder her. 
Selve rummet er 70cm dybt, og ellers 56cm dybt ind til bagerste stikkontakt. Dette er til længden på køleskabet, så det ikke går udover hinanden. (jeg havde overvejet at undgå den inderste stikontakt ved at gøre det lidt mindre dybt. Det er måske også fint med lidt luft bag vinkøleskabet.).
Bredden er 32 cm fra vinkøleskab til listen, så havde tænkt et 30cm fritstående skab måske?
Højde på den yderste stikkontakt er 100cm og bagerste 104cm. dertil er højden på dørhåndtaget 110 cm, så en eventuel låge eller hylde skal kunne trækkes ud forbi disse.

Håber at ovenstående giver mening, ellers så spørg endelig :-)
(jeg overvejer ikke hylder, da jeg er bange for at jeg aldrig kommer ind til det bagerste).
/Martin
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ham her? ​Udtræk​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Så kan du vel sætte to ovenpå hinanden...

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Kermit_369 skrev den 25-01-2023 22:48:49

Så kan du vel sætte to ovenpå hinanden...

 Hmm ikke en dårlig idé. Jeg vil nok skulle skære den øverste af de to til, således at der er plads til stikkontakterne når man trækker lågen ud, og i bunden. Alternativt skulle det være en i bunden, en hjemmebygget hylde på 20cm ovenpå, til at nå op over de forskellige stikkontakter og så endnu en af de der ovenpå. Det har da sat nogen tanker igang 😀

Annonce
Mjagt skrev den 26-01-2023 11:01:27

Kermit_369 skrev den 25-01-2023 22:48:49

Så kan du vel sætte to ovenpå hinanden...

 Hmm ikke en dårlig idé. Jeg vil nok skulle skære den øverste af de to til, således at der er plads til stikkontakterne når man trækker lågen ud, og i bunden. Alternativt skulle det være en i bunden, en hjemmebygget hylde på 20cm ovenpå, til at nå op over de forskellige stikkontakter og så endnu en af de der ovenpå. Det har da sat nogen tanker igang 😀

 Nu ved jeg ikke om det på nogen måde kan eller må gøres rent el mæssigt, men hvad med udtræk i top og bund og så en blændplade midt i mellem, hvor du så i stedet for at skære ud får trukket kontakten frem og sat fast i blændpladen. ? Du mister lidt plads i midten selvfølgelig, men slipper for at skære ud omkring el? Så slipper du for den der dybe hylde i midten som måske bare ender med at samle støv. 

Jeg forstår ikke elektriker med hensyn til planforsænkning af stikkontakter. Man kan godt bore i hugge ud uden at det går ud over fliser bagved. 
Der skal bare bores en del  6 eller 8 mm huller så det sted man hugger i bliver svagt.  
Der må gerne være stikkontakt bag køleskab, så den inderste kunne trækkes derhen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis