Fugt og skimmel i bjælkehytte

Hej
Jeg har dags dato opdaget en del, hvad jeg formoder er skimmel, bag mine køkkenskabe. Hytten er en usioleret bjælkehytte, hvor træet er små 5 cm på det tykkeste punkt. Jeg har netop fjernet bagbeklædning på skabene i sin tid både så jeg kunne holde øje med det, men også for at maksimere luft gennemstrømningen. 

Udover jeg skal ha' hevet alt ud og vasket det ned med noget skimmelfjerner, hvordan forebygger jeg det? Vi bruger hytten hele året og jeg sidder bl.a i den lige nu i to grader varme udenfor, hvor brændeovnen kører og holder en fin temperatur indenfor. 

Jeg har vedhæftet et par billeder, men igen; hvordan filan forebygges det her bedst? 

På forhånd tak
Mvh
Theis

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træet isolerer bare ikke godt nok til at væggen  ikke bliver en kuldebro, som fugt kondensere på. der er kun en vej isolering.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis I bruger hytten hele året så er der vel også varme på hele året og så er jeres problem at varmen ikke kommer ordentligt rundt i hytten. I skal sørge for at møbler bliver trukket ud fra væggen så der kan komme noget luftcirkulation til og evt. sætte en ventilator op der kan få den varme luft ud i hjørnerne af hytten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis