Geberit væghængt toilet løber

Nas29
Nas29
31 2980
Hejsa. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til toilet som bliver ved med at løbe.

Jeg har lige skiftet skyllegarnituren (geberit up200), og fik justeret lidt på selve "pumpen"  (ved ikke lige hvad sådan en hedder), som ses til højre i billedet ved de 2 pile. Ved justering menes ved at skrue på den plastikskrue som regulerer højden på en plastik "dims".... Ja herfra gik det galt. Skyllegarnituren var let at montere, men selve justeringen af denne og "pumpen" har nu bevirket at toilettet bliver ved at løbe... Ved ikke hvad jeg kan høre. De 2 pile viser, at der løber vand ud på bagsiden af plastikhætten Samt lige omkring den viste samling på pumpen.
Håber I kan hjælpe med et par råd. 

Pft mange tak 

Bh Nazim 

MVH den ikke så erfarne lav-det-selv husejer
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
cdp
cdp
803 5792
Er det bundproppen der hænger, eller er det overløb grundet lukkeventil står forkert/ikke lukker. Hvis det løber fra tryk siden, check pakning mv.
Gummipakning i bundproppen kan være kritisk og sædet under skal være rent og kalkfrit.
Skyllet aktiveres vel af en luftpumpe - denne skal også fungere korrekt.
MANUAL

Nas29
Nas29 Trådstarter
31 2980
Hej, det er ikke bundproppen der fejler /altså skyllegarnituren, som ses på videoen, da denne er helt ny. Det må være fra lukkeventilen tænker jeg, altså der hvor de 2 pile er placeret. Når der er skyllet ud i toilettet og sisternen ser ud til at være fyldt bliver det ved at løbe og der fosser vand ud efter proppen og fra under samlingen af lukkeventilen. Kan det være en pakning til skruelåget eller en indstilling af lukkeventilen evt? 

Der sidder en svømmer som sørger for at ventilen til vandet lukker når beholderen er fuld, det må være noget i forbindelse med den som ikke virker ordentligt. Prøv at tage det ud igen og se om det sidder rigtigt eller om noget er gået i stykker og prøv så at samle det igen og se om problemet er blevet løst.
Annonce
Nas29
Nas29 Trådstarter
31 2980
Ja tænker også at det må være svømmeren - havde den nemlig oppe og fik roddet med den og justeret på måleren (uden at vide hvad jeg gjorde) - tror jeg tager den ud i aften og ser hvad jeg har gjort galt. det løber nemlig ud af den, der hvor vandtilførslen er monteret svømmeren. tak. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Rottegift i egen have
    Over hækken (læst 553 gange)
  2. Kommentarer til projekt: Solfangeranlæg direkte i gulvarme i skur.
    Lav-Båd (læst 308 gange)
  3. Udskiftning af asbesttag
    Jura, reglementer og krav (læst 315 gange)
  4. Jordtransporter til kælderudgravning
    Lav-Hus (læst 414 gange)
  5. Hævning af kloakdæksel
    Lav-Have (læst 387 gange)
  6. Afkalke vvb
    Fyr og opvarmning (læst 376 gange)
  7. TVOC måling i lejlighed
    Lav-Hus (læst 699 gange)
  8. Saunabænk
    Lav-Hus (læst 239 gange)
  9. Få kakler hele af kakkelbord
    Om Lav-det-selv (læst 493 gange)
  10. Fiberdug under fliser
    Belægning, udsmykning og blomster (læst 227 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis