Hjælp til indbygget opvaskemaskine

Hej LDS!

Jeg har set mig varm på en integreret opvaskemaskine. Vi har tidligere haft en vaskemaskine i køkkenet, men den har vi nu fjernet og har derfor (Håber jeg) plads til en opvaskemaskine. 
Jeg har lidt svært ved at tyde dybden på installationsmålene. 
Jeg har nærmest præcist 550 mm fra bagvæg til front af soklen i vores køkken. Dybden på opvaskemaskinen er angivet til min 550 mm. Det er lige snævert nok synes jeg. 

Mit håb er at målet er til forkant skabmodul og ikke sokkel, men jeg synes at det er svært at se på billedet her. 
Er der nogen der ved mere om den slags der kan afklare om målene er til sokkel eller til forkant skab? 


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er soklen jo ligegyldig. Opvaskemaskinen står på egne ben på gulvet (hvis det er et skab med bund har du et problem!).
Det vigtige er dybden på skabet, og hvis den er >55 cm er alt OK.
Jeg har aldrig oplevet at det ikke passer.

Synes tegningen giver et udmærket overblik. Der skal være minimum 550 mm. fra bagvæg til forkant skab (korpus). Så kommer lågen uden på.
Sokkel på maskinen kan trækkes op til 130 mm ind fra forkant maskine.

Søren O
Enig. Det lyder som om den passer.
Det virker til der er 3 modeller, I forskellig højde, til gengæld, husk at få den der oaser den vej også 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det lyder godt, synes bare lige tegningen var svær at skelne med sokkel kontra front af skabskorpus, men e’et giver mening.
Tak til jer som gav jer tid til et svar .:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis