FORM stikprop

FORM's stikprop er åbenbart blevet upopulær hos sikkerhedsstyrelsen, er der nogen der ved om den stadig kan skaffes?

FORM's stikprop er åbenbart blevet upopulær hos... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Paddington skrev den 21-02-2023 21:45:33

dybde < tryk på link

Du har ret. Den er ca. 2.5cm og ikke 3cm som jeg skrev. Men den er stadigvæk én hel cm dybere end den fra FORM. 

aaaMMMaaa skrev den 22-02-2023 08:37:39

Paddington skrev den 21-02-2023 21:45:33

dybde < tryk på link

Du har ret. Den er ca. 2.5cm og ikke 3cm som jeg skrev. Men den er stadigvæk én hel cm dybere end den fra FORM. 

hmm. tør du at 3d printe den ? kan være sidste mulighed men farligt... eller også skal du kigge rundt i Europa. Måske tyske hjemmesider.

hvis du søger efter en permanent løsning hvor emnet ikke vil kunne slukkes så kan du måske også bruge et lampeudtag. afisoler kablerne og ind i udtaget.
Medlemmer af sikkerhedsstyrelsen har ikke meget relevant at lave, så de opfinder bare nye regler til gene for danskere.
Der findes desværre ikke gode alternativer til denne...
Tak for alle jeres input.
Jeg har simpelthen ikke kunne finde nogen steder, hvorfor denne stikprop var blevet taget af markedet og har ikke fundet noget lignende.
Ærgeligt at firmaet ikke har videreudviklet og fundet en ny løsning.
Det er sgu' en lækker stikprop, hvis man kan sige det om en stikprop?!
Edit:
Jeg fandt lige denne youtube video:
https://www.youtube.com/watch?v=ZaEe6mDZ3XA

Jeg har haft mange problemer i mit liv...
De fleste af dem blev heldigvis ikke til noget ;-)
Annonce
Som jeg forstod det, var der risiko for kortslutning, men det burde da let kunne være ændret, med en lille ændring.
Jeg er enig, de var "lækre"🙂 og vi har stadig et par stykker rundt omkring.

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Stikproppens ben er ikke udformede, så man kan undgå at få stød, hvis stikproppen ikke er skubbet helt ind i stikkontakten. I andre stikpropper er det kun den yderste del af benene der er ledende, resten er overtrukket med isolerstof udformet så tykkelsen er den samme i hele benets længde.
Mærkelig nok er schuko stikpropper tilsyneladende ikke omfattet af samme krav, men schuko stikkontakten er udformet med en 6 mm fordybning til stikproppen. Det samme gælder for stikkontakter efter dansk system.

fase
Som skrevet tidligere, er problemet at stikproppen ikke får ordenlig forbindelse, når den sættes i en stikdåse med høj kant. Det har ikke noget med kortslutning eller benenes udformning at gøre. Problemet er at ledningsafgangen sidder for lavt. Se evt. videoen linket ovenfor, som tydeligt viser problemet.

Sidebensjordstikpropper (schuko) har ikke dette problem, da ledningsafgangen sidder meget højere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis