Hvordan kommer jeg sørgemyg til livs?

Hej

Jeg er i den grad plaget af sørgemyg. Jeg ved ikke, hvor de kommer fra.
Jeg forstår, at de kommer fra larver der lever i jorden i potteplanter og at de udklækkes til myg som så lægger æg i jorden igen og sådan kommer der flere og flere. Og at larverne spiser rødderne i mine planter.

Når jeg så læser om, hvordan jeg kan komme dem til livs, så skulle det være noget med at lade jorden tørre ud. Men nu har jeg ikke vandet mine potteplanter siden jul. Som i ikke en dråbe vand.

Men der er stadig masser af myg. Og har været det siden jul.

Jeg tror, at de er kommet ind med en plante vi fik i december. Men at de måske har taget bo i samtlige husets potteplanter.

Jeg nænner ikke at smide alle potteplanter ud...

Råd modtages gerne!
Hej Jeg er i den grad plaget af sørgemyg. Jeg ved... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En gang til , hold potterne  tørre i lang tid og helst køligt gerne udenfor om dagen når temperaturen er 5-8 gr C , planterne kan her i vinter stå tørt i ugevis , hvis du endelig vil vande så vand med så lidt som muligt i underskålen .
Du kan også omplante med nyt jord , held og lykke med det.................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 26-01-2023 12:14:44

En gang til , hold potterne  tørre i lang tid og helst køligt gerne udenfor om dagen når temperaturen er 5-8 gr C , planterne kan her i vinter stå tørt i ugevis , hvis du endelig vil vande så vand med så lidt som muligt i underskålen .
Du kan også omplante med nyt jord , held og lykke med det.................

Jeg må prøve at sætte dem ud. Hvor længe skal de stå ude for at slå skidtet ihjel?
Er det nok med et par timer ed 5-8 grader?

Jeg har ikke vandet siden en gang i december...

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis