Ventilation udhæng

jeg har konstateret for lidt udluftning i vores udhæng. For lidt som i nul og niks. Der sidder fer & not brædder. Som jeg ser det, er der få alternativer:

- den rigtige løsning på lang sigt: nyt udhæng evt også nyt sternbræt med spørgsmålene: jeg ønsker det sort, men kan jeg få det pænt sort hvis opsat nu, hvor det ikke kan males? Eller skal jeg bygge det i tryk imp og vente med malingen til sommeren?

- de hurtige løsninger:
1) et par ventilationsriller med en dyksav (men uden insektnet vel risiko for skadedyr på loftet?
2) opsætte en hulens masse ventilationsriste (koster 99,- i Harald skrald) som løsning indtil den rigtige løsning er farbar.

Inputs modtages gerne, særligt til evt guides omkring hvilket træ der skal bruges. Det er et klassisk 70’er hus så det er ret meget der’u’af med lange, lige udhængsstykker.

Jeg skal alligevel skifte galv beklædning til sommer eller næste sommer, så det skal gerne passe godt sammen. Også det skal / er sort (eller retteligt antracit grå)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er måske udluftning i hver bølge ved tagplader. Der kan sidde plast fugle klodser hvor der er en lille sprække rundt imellem tagplade og plast fugle klods.
Har du konstateret fugt problem på spær eller lægter ellers ville jeg bestemt vente til foråret med at gøre noget. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 23-01-2023 23:39:30

Der er måske udluftning i hver bølge ved tagplader. Der kan sidde plast fugle klodser hvor der er en lille sprække rundt imellem tagplade og plast fugle klods.
Har du konstateret fugt problem på spær eller lægter ellers ville jeg bestemt vente til foråret med at gøre noget.

 Jeg her beton tag. Og der er dryppende kondens, desværre 

Bare for opfølgningens skyld: fik lukket vindpap op og der er ca 0.5-1 cm gab i udhæng så det hjalp lidt. Satte yderligere 270x270 riste i hver gavl. Siden har jeg ikke haft kondens og al fugt er umiddelbart tørret ud. Tak for hjælpen til jer herinde 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også