Vanvittigt hårde lofter???

Hej, min søn er flyttet ind i nybygget lejlighed i København, og jeg får selvfølgelig lov til at sætte lamper og gardinskinner op   
Men de lofter i hans lejlighed, det ligner store betonplader, jeg har aldrig skullet bore i noget lignende. De er så hårde, jeg skal lægge alle kræfter i, og er kun kommet halvvejs til at få rawlplugen ind. Og boret (har brugt et par stykker) bliver slidt og varmt.
Hvad sker der, har boret i meget beton gennem tiden, men aldrig noget som dette. Har jeg brug for specielle bor? Eller?

Tak

Tak!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en borehamre.
Hej, jeg har brugt slagborehåndboremaskine, men det er måske ikke nok her? Jeg har dog en 750W Bosch med slagboremaskine, så den burde jeg bare have slæbt med? Almindlige murbor?

Tak

Tak!
Uhh....det vækker minder. Jeg havde samme udfordring for nogle år siden, da jeg boede i en lejlighed. 
Jeg kom ingen steder med de slagboremaskiner hvor slaget var for lille og borene blev ovenikøbet ødelagt.

Enten skal du spørge viceværten om de har en I kan låne/leje eller også skal du købe en borehammer med ordentligt slag i. Se evt. på Jem&Fix's hjemmeside. En borehammer koster fra 400 kr. 

Held og lykke.
Tak for det, har købt borhammer med SDS patron, så skal der f..... laves huller!

Tak!
Har du overvejet lim?

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 23-01-2023 13:38:24

Har du overvejet lim?

 Ja, som nødløsning. Men har nu købt borhammer, det må gå


Tak!
Så vil du opleve forskellen mellem en fuldstændig ubrugelig "slag"boremaskine, og en borehammer hvor boret går i som i smør.
God fornøjelse.

Ellers prøv diamantbor.

Det tager længere tid - men man kan bore igennem sten.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også