Støbe beton på ny beton?

Sagen er den, at vi for 2 uger siden har støbt hele gulvet i vores hus. Desværre var der ikke helt nok beton, så jeg har et hjørne på cirka 4m2 hvor der helt ude i hjørnet mangler 5cm beton.

Planen er at støbe op så betonen kommer 10mm under færdig betonhøjde, og så flydespartle det sidste stykke så det bliver helt plant - resten af betongulvet står nemlig snor lige. 

Kan jeg støbe direkte på den 2 uger gamle beton eller skal der en form for primer på eller lign? eller skal jeg vente til den er færdighærdet?

Efter jeg har støbt mit supplerende betonlag - hvornår kan jeg så spartle? her tænker jeg at der i hvert fald skal primer på.

På forhånd tak :)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bredker
bredker
2164 9760
en stiv kost først for at løsne evt slamlag fra støbning , støvsug og primer , så er der intet problem
ev elmand
ev elmand
23490 7480
Du kan jo støbe det sidste stykke i slidlags beton. Altså sand blandet med cement og vand. Så kan du pudse det meget præcis op og behøver ikke spartle bagefter. Brug det nuværende gulv som leder og en lang lige bræt til at rette det af med. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Lillenikke
Lillenikke Trådstarter
35
Tak for svar. Det vil jeg da overveje.

Hvilken primer bør jeg anvende?
Annonce
Superdiy
Superdiy
373 4200
Er det eksisterende støbt med flydebeton skal det øverste slamlag slibes af med en diamantsliber da det ikke har nogen styrke. ( det skal det øvrige også inden du ligger klinker )
Der er ikke brug for primer mellem lagene.

Selvbygger med stort S. 
Lillenikke
Lillenikke Trådstarter
35
Det var sådan et svar jeg ledte efter. Jeg giver det en tur, og muligvis primer for at dobbelt sikre. Ellers væder jeg det godt inden næste lag.

Tak.
ev elmand
ev elmand
23490 7480
Hvis du slamlag af, så kan du lave en mindre del meget tyndere og feje det kraftig ned i overfladen med skrubbebørste eller gadekost. Det vil hjælpe på vedhæftning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Annonce
Lillenikke
Lillenikke Trådstarter
35
Tak for tip. Jeg har hevet alt sammen af med en skovl, ned til hård beton. Jeg kigger lidt på enten svumning eller primer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Rørskade / forsikring
    Lav-Hus (læst 420 gange)
  2. Fiks idé til at lukke dette hul
    Lav-Hus (læst 336 gange)
  3. Gearreduktion - hvordan?
    Lav-Båd (læst 555 gange)
  4. Fejl i galvanisering?
    Lav-Hus (læst 284 gange)
  5. Pris på fundament
    Lav-Hus (læst 412 gange)