Påfyld vand på gasfyr? HJÆLP!

Hej LDS'er

Jeg er for nyligt flyttet ind i et hus med gasfyr, og kan nu konstatere at der skal påfyldes vand på anlægget. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg gør dette. Er der en venlig sjæl derude som kan hjælpe?

Jeg prøver at vedhæftet nogle billeder af mit fyr, men skal i bruge andre billeder er i velkomne til at bede om dem :-)

Håber virkelig i kan hjælpe derude.

Tusind tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billede 5 - sidder der ikke en ventil på det vandrør, hvorpå overtryksventil også sidder tæt på?
Den ser åben ud. Den nøgle, der sidder under. Den må bruges til noget. Mon ikke det er til vand? Ellers så se om andre med gas svarer 
Det isolerede rør der sidder lige ved siden af aftapningsventilen til din vaskemaskine(?) - hvad bruges det til? Er det forbundet med en manifold til gulvvarmeslangerne?
Har du en vandslange der kan nå fra en vandhane og hen til gulvvarmemanifolden. Du kan helt sikkert fylde vand på en af manifoldene, men der er risiko for at der kommer luft med, så derfor helst påfylde vand et andet sted. Hvis du vil fylde vand på ved en af manifoldene, så sørg for at gennemskylle slangen (efter den er monteret på en vandhane) før du tilsluttet manifolden (undgå luft).

Søren O
Der kunne gemme sig en lille hvid slange (med lukket hane i begge ender) Bag den hvide boks du har stående over vandvarmer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis