Pulverslukker, holdbarhed?

Jeg har lige været i mit værksted og tjekke min 6 kg. pulverslukker.

Den er fyldt op i 1991 og tjekket af brandmyndighed i 1993.

Viseren står stadig på fuld “grøn”.

Skulle sådan en fætter til “privat” sikkerhed ikke vare evigt så længe manometeret viser grøn?

Hundefar

Jeg har lige været i mit værksted og tjekke min 6... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 22-01-2023 17:22:39

Hej en anden mulighed 

Hej Kovas.

Du kunne godt have skåret den over på midten og sat en træbund i. Så havde du haft to fuglehuse og fuglene havde haft en mulighed for at komme ud igen     . 


fase
Her i min hjemby var der brand nytårs aften i et udhus, folk kom ilende til med deres små pulverslukker - et kraftig pust så gik gassen af de små pulverslukker. Selv præsten kom slæbende med en stor tung pulverslukker inde fra kirken, men den kunne man ikke få til at virke. Til sidst blev der rullet en haveslange ud, og med det vand kunne man lige holde ilden stanget, så det ikke fik fat i stuehusets stråtag tæt ved. 

Ps. Udhustaget var stålplader og de var så rødglødende at man kunne se flammerne bagved - kæft brandfolkene bandede over de ståltagplader.
S. Fabrin skrev den 22-01-2023 22:02:42


Hej Kovas.

Du kunne godt have skåret den over på midten og sat en træbund i. Så havde du haft to fuglehuse og fuglene havde haft en mulighed for at komme ud igen    

 Nu er det faktisk ikke en jeg selv har lavet men et billede jeg tog ovre på Gotland i sommer. Den var en del af et eller andet kunstprojekt. Men jeg synes osse at, hvis man halverede den ville designet gå fløjten. Hvorfor tror du at fuglene ikke kan komme ud? Men jeg kunne da godt finde på at efterligne den.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg lavede, for sjov, en mejsekasse i rustfrit stål med bund af noget træ der ligner teak (hårdtræ fra mega dyr terrasse).

Luksus kasse det aldrig går til.

Men faktum er at jeg ALDRIG har set en fugl i kassen, og det gælder også for 2 kasser jeg købte i plast. Derimod har jeg masser af fugle i mine mange trækasser. Utaknemmelighed er verdens løn :-)

Hundefar

Som sagt er jeg ikke ansvarlig for "kassen" men tænker at fugle der kan kumme igennem hullet både kan flyve/baske og hoppe ud igen, Men skulle jeg få muligheden for at efterligne den vil jeg da overveje mulige udgange. Ved nærmere eftersyn af billedet så bemærk at der et stykke under hullet, er et lille hul mere som der sidder en pind i som stikker ind i røret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis