Trailer hopper mellem 80-90 km/t

Min trailer hopper når jeg kører mellem 80-90 km/t.
Først troede jeg det hjulleje der var kaput, men når jeg rusker i hjulet er der ingen slør 
Hvad kan det så skyldes?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hastighedsgrænsen med trailer er 80 km/t så det er jo ikke reelt et problem.

Nu melder historien ikke noget om hvad det er for en trailer, men hvis det er en alm. billig uaffjedret trailer er det bare sådan de opfører sig. Det er også derfor du mister kørekortet ved 113 km/t da vogntoget ikke er voldsomt stabilt.

Er det en gammel trailer der har stået meget stille er dækkene ikke længere runde.



Selvbygger med stort S. 
Er hjulene afballanceret?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Superdiy skrev den 20-01-2023 14:57:11

Hastighedsgrænsen med trailer er 80 km/t så det er jo ikke reelt et problem.

Nu melder historien ikke noget om hvad det er for en trailer, men hvis det er en alm. billig uaffjedret trailer er det bare sådan de opfører sig. Det er også derfor du mister kørekortet ved 113 km/t da vogntoget ikke er voldsomt stabilt.

Er det en gammel trailer der har stået meget stille er dækkene ikke længere runde.


Det kunne jo være en tempo 100 trailer   

Er det både når den er tom, og med læs at den hopper?
Det kan være defekte og skæve dæk?
Min bådtrailer fik nye dæk, så hoppede den meget når der ikke var læs på, fik presset dækkene løse, og monteret igen, det hjalp.

Vi prøver igen, i morgen --
Er der korrekt tryk i dækkene?
Sænk evt trykket lidt når du kører med den tom.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for de gode forslag. Det var vist dæktryk der var forklaringen
Pko skrev den 21-01-2023 17:33:18

Tak for de gode forslag. Det var vist dæktryk der var forklaringen

en fordel er også og afbalancer dækkene, da vi bad dækmanden om det så sagde han det gør man da ikke men efter vi fik dæk balanceret så forsvandt en svag rysten der kunne mærkes igennem bilen når traileren sad på krogen, det med at den hopper har vi dog ikke oplevet med en variant trailer 1 aksel.

 

..så længe traileren ikke kommer i slinger med læs på - jeg har prøvet at sprede et læs sand ned igennem byens hovedvej.. det var lidt af en aha oplevelse - skal jeg hilse og sige..   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis