Understøtning af kingspan gulvisoleringsplader

Hejsa,
Jeg er ved at lave nyt undergulv med Kingspan Therma TF70 plader (60mm tykke) samt 25mm Novopan klimaplader. Jeg har dog en udfordring i det ene værelse hvor betondækket desværre ikke er helt plant langs den ene væg (jeg har allerede rettet gulvet op med flydespartel en gang). Som det ses på billedet er der en ~3-4 mm lunke ca midt under Kingspan pladen, hvorfor den naturligvis giver efter når man træder på den. Jeg er i lidt tvivl om det bedste måde at løse dette på, så input er velkomne :)
Umiddelbart overvejer jeg at komme LIP multifliseklæb mellem betondæk og Kingspan plader (dette er faktisk også planen i de andre rum hvor betondækket er helt plant, for at holde dem lidt på plads). Så tænker at jeg kan fylde disse lunker op med en tandspartel med lidt højere tænder (der hvor betondækket er plant vil jeg blot  komme et tyndt lag fliseklæb på - med en 4 eller 6mm tandspartel).
Alternativt skal jeg forsøge at rette betondækket en gang til med flydespartel (en stor sætningsskade volder dog lidt udfordringer).
Mvh, Peter

Peter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste og nemmeste resultat får du med flydespartel, bare brug en finspartel, evt som hurtigt hærdende så du kan fortsætte dagen efter.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for hurtigt svar. Så du ville slet ikke bruge krudt på at hæfte alle Kingspan plader med fliseklæb? 
Og når du skriver finspartel, er det så noget a'la dette du tænker på (for det havde jeg slet ikke overvejet :-) :  https://www.danalim.dk/produktkatalog/byggeri/spartelmasser/letspartel-fin-621/ 

Peter
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan ikke styre fliselim, og lægning af kingspan samtidig, når der er højdeforskel. Dine gulve skal være lige inden du begynder med kingspan.
Enhver form for spartel kan bruges, men fliselim kan naturligvis også bruges. Hvis du vil bruge den fra spand, så skal det være grov da det synker mindre end den fine. Du skal rette det af med en lang lige bræt eller 2 m retskinne ( vaterpas men kig ikke på boblen.) Så skal du ikke tage dig af små ridser eller små luft huller. Det er kun på de store linjer der skal være lige. 
Når det en gang ikke er lykkes så godt med flydespartel så synes det er værd at prøve den sidste finish med noget som går lidt nemmere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Letspartelmasse kan ikke bruges da det indeholder alt muligt organisk der kan rådne.

Du kan få flydespartel til forskellige formål, til en mere præcis afretning med få mm tolerance bruger man en mere finkornet og letflydende masse som så til gengæld ikke kan udlægges i ret tykke lag, eg:

https://www.saint-gobain.dk/produkt/weberfloor-4032-super-flow-rapid-dr

https://www.alfix.com/da/produkter/spartelmasse-mix/planemix-10

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg har ikke selv udført det, men læst mig til, at nogle anvender ovntørret sand, til netop den slags.. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også