Må man selv udbedre for forsikringen?

Min rørskade er meldt til forsikringen og lækagen er fundet på varmt-brugsvand i gulvet på badeværelset.
Min oprindelig plan var på sigt at nedlægge dette badeværelse. Mit spørgsmål er så om nogen har haft held med at få en pose penge fra forsikringsselskabet og selv udbedret skaderne?
Jeg er med på at en VVS’er skal reparere vandrøret. Jeg kan selv banke op og vil gerne have pengene i hånden til genetablering istedet for nyt gulv lagt af en murer. 
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan man godt, det har jeg fået lov til i 3 tilfælde.
Så det er bare at spørge...


Vi prøver igen, i morgen --
Tak Jens,
Hvordan har det fungeret i praksis?
Den lokale VVS’er har konstateret brug og i dag har sporing fundet lækagen.
Skal VVS’eren lave et overslag inkl. genetablering af gulv og så skal man derefter forhandle med forsikringen?
Eller har de sendt en taksator og du har fået det fulde beløb svarende til hvis håndværkere skulle lave det hele?
Jeg havde taksator ude, kan ikke huske om jeg fik det fulde beløb.
Men det dækkede materialerne, og en bedre opbygning, med mere isolering, i forhold hvis forsikringen skulle have lavet det. (det var den en sag, hvor gulvet skulle skiftes i et værelse.)
Du kan jo så godt risikere at taksator kommer, og syner arbejdet når det er færdigt, så man skal ikke springe over og lave noget juks.


Vi prøver igen, i morgen --
Ja, det kan man godt. 
Jeg købte et hus, hvor der var en vandskade som ikke var udbedret. Den tidligere ejers forsikringsselskab havde vurderet at det ville koste omkring 250.000 kr. Fremgangsmåden var at jeg skulle finde håndværkere, få udbedret skaden og så sende fakturaen videre til forsikringsselskabet. 
Jeg spurgte om det var muligt at få beløbet udbetalt i stedet, da jeg alligevel ville sætte mit eget præg på huset og ikke bare genskabe det originale. Jeg endte med omkring 210.000-220.000 kr. sat ind på kontoen. Det rakte alligevel en del, da jeg lavede meget selv (dog ikke VVS og el).
Så spørg bare forsikringsselskabet. :)

Held og lykke, og god arbejdslyst.
Samme her. Skader på div. efter indbrud udbedrede jeg selv. Fik for materialerne plus hvad jeg mener ca. var en nettoløn.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis