Ventilator på badeværelse stopper

Hej,

Vi har monteret en mekanisk ventilator på badeværelset. Ventilatoren er timer indstillet og er pt sat til at starte, når lyset tændes og køre 30 min efter lyset er tændt. Ventilatoren starter rigtig nok, når lyset tændes. En lille lampe lyser og den kører. Men kun i ca 3 sekunder, hvorefter den så slukker igen, uden at tænde igen. Den kører så hverken, når lyset har været tændt i længere tid eller når vi har været i bad. 
Er der nogen, der kunne have et bud på, hvorfor? Den får jo strøm, når lampen lyser og den kører, selvom det kun er kort .. 

 Alle bud modtages med kyshånd.

Mvh Amalie
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror elektronikken der styrer timer etc., på den elektriske ventilator, er defekt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mange tak for svar!

Men timer funktionen skulle gerne angive,  hvor længe ventilatoren skal fortsætte efter lyset er slukket. Men den kører kun få sekunder mens lyset er tændt. Vil det stadig kunne være timeren den er gal med?
Du er sikker på at timeren er sat til 30 min.? Som før nævnt vil jeg også gætte på, at fejlen ligger i elektronikken. Ikke nødvendigvis kun timeren.

fase
Vi har forsøgt at ændre på timeren, både skrue op og ned, men uden det får betydning .... 
Ærgerligt hvis det er elektronikken,  så er der jo ikke meget at gøre..
Inden du dømmer elektronikken for defekt, skal du være sikker på at den er monteret efter producentens anvisninger.

Du skriver at den får strøm når lyset tændes. Hvis den skal køre 30 minutter efter at lyset er slukket, skal den udover nul have to tilslutninger (hvis den ikke er med fotocelle) en med konstant fase og en med fase når lyset tænder.

Hvad er det for en ventilator og hvilke ledninger har du monteret?
GodeVen skrev den 19-01-2023 12:19:02

Inden du dømmer elektronikken for defekt, skal du være sikker på at den er monteret efter producentens anvisninger.

Du skriver at den får strøm når lyset tændes. Hvis den skal køre 30 minutter efter at lyset er slukket, skal den udover nul have to tilslutninger (hvis den ikke er med fotocelle) en med konstant fase og en med fase når lyset tænder.

Hvad er det for en ventilator og hvilke ledninger har du monteret?

Det kan være rigtigt.

I mit tidligere udsagn gik jeg ud fra at den havde kørt ok, og var sluttet med det. Jeg kan godt se at jeg kan have fejlfortolket 1ste-indlægget.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis