Hjælp til problem med maling i badeværelse

Jeg renoverede vores badeværelse i 2017, pillede fliser ned ved badekarret, og erstattede væggene med glasvæv, og derefter  vådrums sealing inden jeg malede med swingcolor glans 25. For en uge siden købte jeg en spand CARPAROL supertack 20 og overmalede væggen.

Derefter lod jeg væggen hærde af inden vi gik i bad igen, for derefter at erfare at maling IKKE er vedhæftet, og ser ud som på billedet.

Jeg havde en ide  vedrørende den maling jeg havde brugt enten var dårlig og kontaktede sælger (jeg havde købt i dba) som nlvnte det havde hun aldrig hørt om. Så jeg står med et stort problem lige nu.

Det skal siges at billederne af den boblede maling er taget lige efter et bad.

Er der nogen herinde der gider kloge sig på hvordan jeg får rettet op på dette problem…lettest.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
AllanE
AllanE
2281 2650
Hvor længe lod du det tørre inden badet blev brugt?

Ud fra billedet, synes jeg ikke det ser ud til at være boblet op, men nærmere at der har været en (for stor) klat maling lige dér, som er løbet?

Mvh. AllanE
Stratocaster
Stratocaster Trådstarter
36 7000
Tre dage lod jeg det tørre, inden vi tod det første brusebad, hvorved væggene bliver våde. Det er hele væggen omkring badezonen der ligesom bobler op, dog ikke som det område på billedet.

andre steder trækker malingen sig tilbage, når væggene tørrer.
Stratocaster
Stratocaster Trådstarter
36 7000
Her er den anden væg, hvor maling også bobler, og efterfølgende tørrer ind når rummet er tørt. 
Annonce
kurta
kurta
604 4800
Jeg er ikke malerekspert, men jeg bemærker, at den maling du brugte oprindeligt, var beregnet til vådrum, men når jeg ser på data på den du har brugt nu, står der intet om, at den er velegnet til vådrum?
Så er problemet reelt ikke, at du simpelthen har brugt en forkert maling i forhold til, at det er et vådrum? - så kan du have et seriøst problem nu.

Kurt B. Andersen
Stratocaster
Stratocaster Trådstarter
36 7000
Begge malinger benyttet er ikke betegnet som vådrumsmaling, men beregnet til køkken/bad. 
BOFH
BOFH
2111 8600
Blev væggen renset ordentligt ned med grundrens inden du malede over?
Hvis der har siddet små rester af fedt og sæber vil malingen ikke kunne hæfte ordentligt på disse steder.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
GodeVen
GodeVen
582 5220
Af nedenstående link fremgår det at CARPAROL supertäck 20 er almindelig væg- og loftmaling. Der står ikke noget om bad. Desuden står der ”Gennemtørret: flere døgn” hvilket ikke er specielt specifikt. Det havde været bedre om de havde nævnt et bestemt antal dage.

Plasticmaling tørrer to gange, først når fugtigheden forsvinder, det tager normalt en dag. Derefter sker den egentlige hærdning, som giver malingen styrke. Den tager betydelig længere tid. En maler fortalte mig engang at man skulle regne med en uge.

https://www.caparol.dk/produkter/loft-vaegmaling-indendoers/overfladebehandling/supertaeck-20

Jeg gætter på at malingen ikke var hærdet og den er begyndt at løbe. Jeg aner ikke hvad der er bedst at gøre. Det er nok for sent at vaske malingen af.
Stratocaster
Stratocaster Trådstarter
36 7000
Jeg mener at væggen tørrede 3 dage, inden vi benyttede badefaciliteterne.

Da jeg renovede rummet i 2017 afsluttede jeg opsætningen af glasvævet med at give væggene Flugger vådrumsfiller (den blågrønne farve på billedet).

Den maling jeg benyttede derefter var IKKE specifik vådrumsmaling, men en vægmaling glans 25. Den maling jeg her se est har benyttet er heller ikke vådrumsmaling. Så det kan måske være der jeg har fejlen i det her.

Jeg er gået i den tro at alle malinger med minimum en glans 20 kunne benyttes, men det kan være der jeg har lavet en kæmpe fejl. 😔🥴

GodeVen
GodeVen
582 5220
Jeg tror den største fejl er du ikke har ventet lang tid nok. Men det er heller ikke let, når producenten ikke giver ordentlig besked.

I dag er der ikke nødvendigvis sammenhæng mellem glans og evnen til at modstå vand.

AllanE
AllanE
2281 2650
Jeg har før prøvet, at loftmalingen smittede af i bruseniche når det var fugtigt efter bad. Det boblede/løb ikke som her, men selv flere uger/måneder efter gjorde den det.
Har aldrig fundet ud af hvorfor der smitter af, for det burde jo ikke ske (selvom det ikke er decideret til vådrum). Måske findes der bare fejlproduktioner?

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Rørskade / forsikring
    Lav-Hus (læst 420 gange)
  2. Fiks idé til at lukke dette hul
    Lav-Hus (læst 336 gange)
  3. Gearreduktion - hvordan?
    Lav-Båd (læst 555 gange)
  4. Fejl i galvanisering?
    Lav-Hus (læst 284 gange)
  5. Pris på fundament
    Lav-Hus (læst 412 gange)