Bagerste viskerarm på peugeot 307 (Fastgroet messing)

Bagerste viskerarm på min PEUGEOT 307 Break (3E) 1.6 HDi (90Hk) er flækket, og efterlader messingbøsningen på drivakselen tilbage. Skidtet til ikke af; - som i OVERHOVEDET ikke. Se billederJeg har anskaffet denne nye arm (https://www.thansen.dk/bil/peugeot-307-break-1-6-hdi-90hk/viskerblade/t19405/g2000-4000/pn-237467457/v-3607744560) som matcher nummerpladen...Input ønskes
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bedre vinkler og mindre sne... Jeg ku' næsten få det indtryk, at den nye viskerarm ikke passer, og at der i stedet skal skaffes én, som kan krænges hen over 'klodsen' på akselen...
Hvis de to sidste billeder viser resten af viskerarmen, kunne løsningen til at fjerne resten være en møtrikknuser eller en Dremel med en skæreskive. Hvis du bruger skæreskive, så husk at afdække området mod gnister.
Hvis det, der vises, er mangenoten på enden af akslen, skal du selvfølgelig ikke gøre noget ved den udover at rense den for snavs. Om viskearmen er den rigtige, kan jeg ikke afgøre, men du må kunne se på den gamle om den passer med mangenoten.

fase
Du rammer lige ned i min tvivl. Jeg ved bare, at den viskerarm som jeg fandt via bilens nummerplade har en messingbøsning som ikke passer på mangenoten/resten af viskerarmen. Den gamle passer helt perfekt på mangenoten, og har sågar aftryk efter mangenotens mønster, på indersiden. jeg mistænker THansen for at ha' snydt mig, men omvendt har samtlige viskerarme, som jeg kan finde til min bil, en messingbøsning som ikke passer over knoppen på akselen - hvad så end den er...
Det er helt almindeligt de ikke er til at få af, der findes en specifik aftrækker til det dit lokale værksted med garanti har.

Ellers kan du flække messingbøsningen med en nedstryger.

Selvbygger med stort S. 
Det ligner ikke en mangenot, men noget riflet, der har været støbt ind i plastik. Så den skal nok af.

Du burde kunne gøre det med en aftrækker som denne:
https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/aftrakkere/aftrakker-80-x-100-mm-2000051459

Dem med 3 arme kan nok ikke gribe fat.

Annonce
Gardenman-ish skrev den 18-01-2023 10:40:01

Du rammer lige ned i min tvivl. Jeg ved bare, at den viskerarm som jeg fandt via bilens nummerplade har en messingbøsning som ikke passer på mangenoten/resten af viskerarmen. Den gamle passer helt perfekt på mangenoten, og har sågar aftryk efter mangenotens mønster, på indersiden. jeg mistænker THansen for at ha' snydt mig, men omvendt har samtlige viskerarme, som jeg kan finde til min bil, en messingbøsning som ikke passer over knoppen på akselen - hvad så end den er...

 Jeg tror ikke THansen har snydt dig. Jeg tror mere på, at det er resten af den gamle viskerarm, der sidder tilbage, og som du nu skal fjerne. Prøv at se om resten er messing, for så er det sikkert resten af den gamle viskerarm. Sammenlign mål med den nye. 


fase
Prøv at fil lidt i klumpen, er det messing, er det rester af den indstøbte messingbøsning der sidder i plastarmen.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for input. - Jeg må i gang...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis