Puch Maxi indstilling

Hej Folkens. Jeg er i gang med at renovere en Maxi K, uden at have prøvet det før. Jeg kunne godt bruge lidt råd/vejledning for at få den til at gå optimalt. Den har standard cylinder/topstykke, firkantet Bing. Plumben mangler og dyserne i luftfiltrets flexslange er fjernet. Er der en bestemt rækkefølge man skal tage tingene i, for jeg er i tvivl om den f.eks. får for lidt/meget luft/benzin, er den dyset korrekt og står den elektroniske tænding som den skal?
Hej Folkens. Jeg er i gang med at renovere en Maxi... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan den køre som den er nu? og hvordan ser svinghjul magnet ( er ) ud ?
Det ser ud til tændingspladen kan drejes - i så fald kan du sikkert stille tidspunkt også.
Kender kun fremgangs måden med platiner.. Da systemet ( formodet kontaktløs ) er fast og ikke flytter fortænding, ville jeg lægge gnisten omkring TDC og lege lidt med justering ift. sejtræk, omdrejninger og varme. Ps. find et par friske unbraco skruer i stedet for de slidte ditto stjernekærv...   

 

@cdp Ja den starter fint, går godt i tomgang og accelererer ok. Men den mangler ligesom at kunne komme helt op i max omdrejninger. EFTER jeg skiftede skruerne 😉.... har jeg prøvet at dreje tændingspladen lidt frem og tilbage tilbage, men jeg synes ikke at der er den store forskel.
@GodeVen. Den viste tænding er jo med platiner. Min er uden og jeg tænker ikke at den overhovedet kunne starte, hvis de manglede. 
Så må det være CDI tænding. Hvis det er uoriginalt, er der risiko for at det står helt forkert. Jeg kender ingen anden kontrolmulighed end en tændingspistol. En husmands løsning, hvis du kan se aftasteren, er at sikre sig at den bliver aktiveret lige før top.

Hvis det er tændingens skyld, at den ikke kan komme op i omdrejninger, står den for sent eller giver en for svag gnist.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis