Sort skærm......næsten

Hej 

Windows var i gang med en opdatering/installation på min HP. Der var noget der roterede på skærmen og en advarsel om at der ikke måtte slukkes.

Da der var gået en rum tid (altså meget lang tid) blev jeg enig med mig selv om at den var kørt sur i et eller andet, hvorefter jeg slukkede på den hårde måde.

Nu er der næsten sort skærm når jeg tænder. Den viser dato og klokkeslæt. Når jeg rører touch-pad'en så kommer en cursor frem, men jeg kan intet foretage mig bortset fra at køre rundt på skærmen med cursoren.

Er der en løsning på problemet?

På forhånd tak.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have lavet en boot disk eller USB (med en anden PC), og så skal du ind i BIOS og have sat den op til at boote fra det drev du har lavet, og fra det drev kan du så starte en reperation af din 'dåse.
Alternativt skal du i gang med ny-installation og mister alle dine data, hvilket du sikkert gør alligevel.
Du kan også gribe chancen, og lære noget nyt, og gå i krig med Linux, f.eks. Mint, og så droppe den pengemaskine til Windows der kun laver ballade.

 

Nu er Steensen jo fra 8700, ikke alle betaler fuld skat og moms deromkring. Har jeg hørt. Så hans bemærkninger om penge lader vi ligge ........

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvis du har en anden pc, kan du prøve at tage hd ud, og forbinde den via et overgangsstik til usb, så kan du være heldig at redde nogle af dine filer, ved at hente dem over.
Men ellers som nævnt, burde den boote op på et usb med en Windows installation, så kan du i opstarten vælge reparer.


Sådan et kabel for at overføre data fra hd

Vi prøver igen, i morgen --
Kablet Je_ns henviser til dur hvis det er en 2,5 tommer sata disk. Til en 3,5 tommer dur det ikke og heller ikke hvis det er en M.2 disk.

Men første forsøg må være reparere fra usb-installations medie (kunne også være fra DVD medie men er langsommere)

 

Annonce
Tak for alle de gode svar.

Flere af jer skriver om installationsmedier på hhv. USB og DVD, men hvor finder man sådan et?
Jeg kan heller ikke huske om jeg har Windows 10 eller 11, men det er måske underordnet.
Jeg hentede den  gratis fra  microsoft, og lagde den på en usb pind, tro stadig det er en mulighed, men det kræver man har en gyldig kode, ellers kan man kun bruge den i en måned.

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal have en USB pind på mindst 8 Giga og alt indhold på den slettes - hvis den ikke vil boote på den skal du måske i BioS og slå usb-boot til.  BIOS er som regel F2 eller DEL lige efter der er tændt -det skrives ofte på skærmen.

 

Og i fremtiden: Win10/11 bruger en halv til en hel dag på en update, en dag på en installation. Kvalitetssoftware fra Redmont!
Min Lubuntu Linux bruger 2...3 minutter. (45 min. for en installation). Og virker.

Aktiveringskoden til Win burde stå på et klistermærke på maskinen et eller andet sted.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis