Køkkenbordplade skåret for kort

Min svigerfar som er pensioneret tømrer, har hjulpet og med at skære vores køkkenbordplade til ved komfuret. 

Problemet er bare han målte fra det forkerte sted på bordpladen!

Er der nogen der er forslag til hvilke løsning jeg kan benytte som er bedre end det jeg allerede har lavet. 
(Skifte hele eller dele af bordpladen er ikke en mulighed )

Se billeder hvor der er mellemrum på begge sider af komfuret. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En bred liste af ædeltræ, limen eller skruet fast på kanten af bordpladen. 
Hvad er der i enden af pladerne væk fra komfuret? Hvis de er ind mod en væg, kunne de trækkes væk fra denne, og hullet lukkes med en liste ind mod væggen.
Hvis nye bordplader ikke er en option ( det ville jeg vælge ) så bliver det svært nogen sinde at få pænt da der ved jenshøj's løsning så vil være 10-15mm luft på forkanten af bordpladen hvilket i mine øjne virkelig vil ligne klamp.

Skal det laves usynligt er det enten nye bordplader, eller et bredere komfur hvor der så fjernes et element i køkkenet for at få det til at gå op. Alternativt skal der lægges 2 granitplader i ved siden af komfuret som afsætning. ( Dem kan du med fordel få en anden end svigerfar til at montere )

Selvbygger med stort S. 
Et andet alternativ kunne være at skære 20 mm af skabene i hver side, så rykke komfuret 20 mm til siden, og så flytte efterfølgende skabe 40 mm. Men om det giver mening afhænger jo af resten af køkkenets indretning. Og så er det et kæmpe arbejde i forhold til prisen på en ny bordplade.
Der findes også komfurlister, men tror næppe, det bliver pænt:
https://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/tilbehor-til-hvidevarer/tilbehor-til-ovn-komfur/komfurliste-holder-rent-mellem-komfur-og-skab-615-cm-sort/453224

https://www.amazon.com/IIIOIIIA-Kitchen-Counter-Stainless-Effectively/dp/B0B2QPM18J

Alternativ til ædeltræslister kunne du bruge rustfri lister der matcher komfur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis