Fjerne gulvtæppe - hvad er dette?

Hej 
Nedenstående er formentligt et rigtigt dumt spørgsmål, men min viden om disse ting er ikke eksisterende og jeg vil hellere anlægge mig en better safe than sorry tilgang.

Jeg er igang med at rydde min fars dødsbo, og i den forbindelse skal gulvtæpperne fjernes i hele lejligheden, da det er en leje bolig og der er gulvtæppe under. 
Jeg har bare prøvet mig frem, og har fået to rum ryddet for gulvtæppe uden de store problemer. 
Nu kommer jeg så til soveværelset, hvor overfladen under gulvtæpper ser anderledes ud end de øvrige (se billede). 
Igen, jeg vil gerne tage mine forholdsregler, så jeg vil høre jer kloge hoveder:
Er der noget at være bekymret for med det "støv" eller er det bare at gå igang? Nogle sundhedsrisici eller lignende?

På forhånd tak. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bare gummiet på bagsiden af tæppet der har sat sig fast på gulvet. Det er helt normalt, og kan være noget bøvlet at få væk uden at få hele gulvet afslebet.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 16-01-2023 14:04:57

Det er bare gummiet på bagsiden af tæppet der har sat sig fast på gulvet. Det er helt normalt, og kan være noget bøvlet at få væk uden at få hele gulvet afslebet.

Super, mange tak for svar. 

Jeg forventer de sliber gulvet uanset hvad, mest af alt fordi de kan, men jeg kan lige så godt undgå den regning der vil komme ved at fjerne gulvtæppet, tænkte jeg 😊
Meget af det kan "nuldres" væk med fingrene uden de store problemer

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej
Var der noget støv som dette? Jeg formoder også at der har været er gulvtæppe eller lignende på her, men jeg undre mig over hvor den hvide støv kommer fra og er som du bekymret for om det kunne være sundhedsskadeligt 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis