Hej
Nu har jeg i snart mange år brugt dette herlige site og læst flittigt, og har lært meget af alle de gode indlæg.
Men dette problem har jeg ikke kunne finde svar på nogen steder.
Jeg er ikke tilfreds med min dykpumpe der tømmer mit omfangsdræn.
Dels er der ingen hysterese, dvs den kører kun i kort tid, stopper efter et par sekunder og starter så igen efter kort tid. Det må være sundere for den hvis den kunne starte en gang i minuttet og så køre i lidt længere tid. Dels skal der stå ret meget vand i brønden før den starter.
Altså vil jeg gerne lave en styring af pumpen med en ekstern føler og en timer.
Mit håb var at man kunne købe noget færdigt, da der er rigeligt af andre ting at rode med.
Findes det og har jeg bare kigget det forkerte sted?
Jeg har allerede kigget på diverse timerrelæer men det ser ud til at de skal bruge 24VDC- og jeg vil gerne undgå alt for meget elektronik i den kasse der skal sættes op.
Forslag og gode ideer?
Mvh
Lars