Gips eller gasbeton til nyt badeværelse

jeg er igan med den helt store tur på vores hus, det eneste der kommer til at blive er mursten og ydervægge (Hulmur - Mursten/Leca) og der skal indvendigt efterisoleres ved at opsætte en gipsvæg udenpå den indvendige leca væg.
I den forbindelse skal vi lave et nyt badeværelse hvor jeg er kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal lave indvendige skillevægene af gips eller gasbeton. 
indtil nu har jeg været stålsat på gasbeton, men egentlig uden en reel begrundelse andet end at det i mit hoved virker mere solidt 🤷‍♂️. men da jeg skal have ført afløb til vask, samlet vandrør, el osv. i væggene er jeg begyndt at tænke gips er nemmere at have med at gøre? 
det har sikkert været oppe tusinde gange, 
men hvad er for og imod på begge? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug fibergips, det er nemt og hurtigt at arbejde med. Eneste udfordring er at i hvert fald Fermacells egen spartel til vådrum har en meget kort åbentid så du skal kun blande hvad du kan nå at bruge på ca 5 min.
godt at vide, jeg tænkte også selv fibergips er en løsning. den sparer lidt tykkelse og jeg kan bedst skjule installationer som kloak og vand i væggen mellem gipsen 👍 tak for svar og råd 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også