Kan jeg selv afslutte denne vandledning?

Vores gamle køle-fryse-skab (som vi overtog i huset) havde ismaskine, og derfor koblet vand til.
Vores nye køle-fryse-skab (der kommer imorgen) - har ikke ismaskine og skal ikke bruge vand. 

Når jeg kigger på vandledningen, er der ikke nogen hane på eller noget sted, jeg kan lukke af for vandet. Kan man sætte en tap eller afslutning på eller hvad ville man typisk gøre her?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et noget utydeligt billede, men mon ikke en 1/2” slutmuffe og noget pakgarn og paksalve kan klare det. Prøv om du kan måle diameteren på det synlige gevind. Så kan du sikkert få hjælp i f.eks. et byggemarked.
Hvordan er kobberrøret tilsluttet i den anden ende? Det rigtige ville være at afbryde der, men ikke et must.

Søren O
Tak for svar - der lader desværre ikke til at være en 'afbryder' (?) ved rørene ved samlingerne ude i bryggerset, heller. Så, det er nok noget med sådan en slut-muffe, som du skriver. Eller at få en gut ud og sætte noget på i bryggerset.
Ja det er mest rigtigt at få den afmonteret i bryggerset, ellers har du en ledning med dødt vand stående.
Men prøv at sæt et billede ind hvor den er tilsluttet, måske det kan give nogle forslag til hvor dan du kan afmontere den der...

Vi prøver igen, i morgen --
…. og uden for spørgsmålet så skaffer det viste Schukostik ikke jordforbindelse til det isenkram det forsyner.
Hvis der er jordforbindelse (tre huller) i stikdåsen, og det skal forsyne køleskabet, så er det letteste at købe en Schukoadapter. Dog skal det siges at den jo fylder omkring 50 mm ekstra ud fra væggen.
Nå ja, og hvis stikdåsen har tre huller, så måske checke at der er ført jord frem til dåsen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Yes, købte en adapter. Og fik en vvs'er forbi til at sætte en hane for enden. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis