Nyt Gustavsberg toilet løber

Hej allesammen

Jeg har netop får installeret nyt toilet, fordi det gamle løb, når der var vandtilførsel. Det mente VVSer var det bedste, da det var et gammelt toilet. Men nu løber mit nye toilet også?! Igen når der er åbent for vandet… Jeg har læst mig til at det må være svømmeventilen/pakningen? Hvad tror I?

Tusind tak for hjælpen!
Mvh Hanne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad være med at pille ved det, kør det som garantisag ved vvs.
Er det fordi svømmerventilen ikke lukker, eller fordi bundventilen ikke lukker?
Hvis der er urenheder i vandet, f.eks. pga. en reparation ude i vejen, og der har sat sig et gruskorn et af de nævnte steder, så dækker garantien jo ikke.
Er der filter ved indløbet til cisternen? Hvis ikke kan mit gæt herover forekomme. Hvis ja er det ikke sandsynligt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er 2 måder / årsager til at et toilet løber.
1. bundventil utæt. Så ved nyt toilet skulle det ikke ske hvis ikek det er sat forkert sammen.
2. Svømmeventil lukker ikke, og så stiger vandet så meget at det kommer over overløbs røret og kan ses i kummen. 
Du må enten selv kigge efter eller også ringe til VVS. Så fikser de det helt sikker på garanti.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er nemt at finde ud af uden at gøre indgreb i installationen.
1: luk for vandet til cisternen. Hvis vandet stadig løber efter et par minutter er det bundventilen.
2: tænd for vandet igen. Hvis toilettet løber igen efter lidt tid er det svømmerventilen.

Tusind tak for jeres svar! Jeg havde i dag ‘låget’ af toilettet for at se på svømmeventilen. Jeg fyldte vand på og den hævede sig som den skulle og vandet løber ikke mere.. mærkeligt! Måske det har været en lille urenhed i vandet? Håber ikke det kommer igen! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis