Fugt/skimmel UDVENDIGT på de nederste mursten?

Vi bor i et parcelhus fra 1997 og har det sidste halve års tid oplevet disse plamager på de nederste mursten. Da fliser oprindeligt gik helt ind til soklen, blev vi anbefalet at fjerne et par rækker, grave 30-40 cm ned og fylde efter med store skærver. Det har vi så gjort. Soklen har på intet tidspunkt set fugtig ud.
Men hvad kommer disse mørke plamager af? Er det fugt? Skimmel? Noget tredje? Vi har forsøgt at rense det ned og det fjernede det meste, men det er kommet igen. 
Der er værelser på den anden side samt en entre, og vi har fjernet en kokosmåtte i entreen for at se betongulvet og det er helt tørt.
Der er store udhæng på huset, så det er ikke opsprøjt. Det er den nordlige side på huset.
Som sagt har det aldrig været et problem før.
Nogle bud på hvad det er og hvordan vi kommer problemet til livs?

Helene
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være problematisk at fjerne ordentligt når det allerede har etableret sig, har selv lignende problemsteder på noget fritstående læmur.

Man kan i visse tilfælde imprægnere muren med Sylan, Stormdry el lign - det overvejer jeg selv. I mellemtiden er man nødt til at vente på varmere vejr for at algefjerner ol. er effektivt.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for forslag! Jeg vil jo bare også gerne finde årsagen til det og sikre mig, at det ikke kommer indefra :-)

Helene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis