Fæstne reol for langt fra væg

Jeg har en Bestå reol fra Ikea som skal fæstnes til væggen for at blive stabil. Der er et afstandsstykke med reolen (se billedet), men pga. stikkontakter der stikker ud fra væggen ved gulvet, er der luft mellem væg og afstandsstykket når jeg skubber den så tæt på væggen som muligt, så derfor tror jeg ikke at det vil fungere at montere med dette. Nogen ideer til hvordan jeg fæstner reolen når der er langt til væggen? Det må også gerne være en ok pæn løsning, hvor skruer ikke er synlige fra siden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset hvad vil du jo kunne se bag skabet. Medmindre du selvfølgelig kører i tømmerhandel og får en lille flad liste at sætte på. 
Jeg har haft samme problem, jeg brugte bare en lille klods til at sætte i mellem. Men skabet er så også nærmest indbygget så der er lister hele vejen omkring 
Skær en klods af f.eks. en 2"x 4" og lig som afstands stykke, og så sæt en pynteliste til at dække hullet.

Alternativt få fat i et mindre stik at sætte i kontakten bagved, der fås nogle der er flade og kun fylder ca. 19mm ud fra kontaktens overflade, eller find en anden kontakt at levere juice til de forbrugere der er tilsluttet på denne kontakt, så du kan komme tættere på væggen.

Steensen skrev den 15-01-2023 14:03:43

Skær en klods af f.eks. en 2"x 4" og lig som afstands stykke, og så sæt en pynteliste til at dække hullet.

Alternativt få fat i et mindre stik at sætte i kontakten bagved, der fås nogle der er flade og kun fylder ca. 19mm ud fra kontaktens overflade, eller find en anden kontakt at levere juice til de forbrugere der er tilsluttet på denne kontakt, så du kan komme tættere på væggen.

Har du et konkret forslag til en flad kontakt? Hvor elkabel fra gulvet kan være i?

Så dit andet indlæg, det jeg snakker om er stik-proppen du sætter i, ikke selve væg-modulet.

Du kunne jo også lave en udskæring i bagsiden af reolen hvor stikkontakten er så du igen kan skubbe reolen op til vægen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis