Hvor mange faser? ELBIL

Er der nogen der kan se, hvor mange faser jeg har her, og i den forbindelse, om jeg kan tilslutte en ladestander til elbil?

Tak. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Det tyder på at du kun har 2 faser. Øverst til venstre i displayet er der kun vist 2 “pilespidser”, og hvor derstår “tarifsikringer” ser det id som der “mangler” en sikring i midten. Prøv lige at tjekke om sikringen “mangler”.

Søren O
Du har iflg din måler 3 faser du bør få en 3faset lader med på 11kw, i selv tavlen skal der sættes et separat RCD (hpfi) op og en 20 A gruppe. Der er allerede en disponibel gruppe hvor der muligvis kan sættes 20 A sikringer i
Billet af hans måler viser da en pil ud for L1,L2 og L3 øverst til højre det antager jeg som 3 faser
Svært at se om alle tarifsikringer er der, men synes nu det ser ud til der er 3, men derfor kan der jo godt kun være 2 faser.


Vi prøver igen, i morgen --
De 2 pile som Søren O henviser til viser blot at der er RF kommunikations modul i, det er hvad manualen til en landes og gyr type E120. du har 3 faser
Annonce
Tak for jeres svar!
Godt at vide, at jeg i hvert fald kan få en 11kw lader! Første skridt mod en Tesla 
Søren O skrev den 14-01-2023 17:41:45

Velkommen på LDS.
Det tyder på at du kun har 2 faser. Øverst til venstre i displayet er der kun vist 2 “pilespidser”, og hvor derstår “tarifsikringer” ser det id som der “mangler” en sikring i midten. Prøv lige at tjekke om sikringen “mangler”.

 Det ser ud til de er der alle tre 

Kig nu på hans måler den siger at der med 100 % sikkerhed at der er 3 faser som skrevet ovenover så er 3 pile ud for alle 3  faser og dermed bliver der målt på 3 faser.
Elbilsentusiasten skrev den 14-01-2023 17:57:09

Tak for jeres svar!
Godt at vide, at jeg i hvert fald kan få en 11kw lader! Første skridt mod en Tesla 

 En 11 kw lader kræver vel 3 x 16 ampere, det er jo en ret stor belastning, når tarifsikringerne er på 25 ampere, men lader du om natten, når andet forbrug ikke er så stort burde det jo kunne gå.

(det er dyrt at få større tarifsikringer, omkring 16000 kr for 10 ampere ekstra, kostede det da jeg kikkede for et år tid siden)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis