Hvor mange faser? ELBIL

Er der nogen der kan se, hvor mange faser jeg har her, og i den forbindelse, om jeg kan tilslutte en ladestander til elbil?

Tak. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O
Søren O
5829 7000
Velkommen på LDS.
Det tyder på at du kun har 2 faser. Øverst til venstre i displayet er der kun vist 2 “pilespidser”, og hvor derstår “tarifsikringer” ser det id som der “mangler” en sikring i midten. Prøv lige at tjekke om sikringen “mangler”.

Søren O
mfrost
mfrost
2905 9400
Du har iflg din måler 3 faser du bør få en 3faset lader med på 11kw, i selv tavlen skal der sættes et separat RCD (hpfi) op og en 20 A gruppe. Der er allerede en disponibel gruppe hvor der muligvis kan sættes 20 A sikringer i
mfrost
mfrost
2905 9400
Billet af hans måler viser da en pil ud for L1,L2 og L3 øverst til højre det antager jeg som 3 faser
Annonce
Svært at se om alle tarifsikringer er der, men synes nu det ser ud til der er 3, men derfor kan der jo godt kun være 2 faser.

Vi prøver igen, i morgen --
mfrost
mfrost
2905 9400
De 2 pile som Søren O henviser til viser blot at der er RF kommunikations modul i, det er hvad manualen til en landes og gyr type E120. du har 3 faser
Elbilsentusiasten
Elbilsentusiasten Trådstarter
3
Tak for jeres svar!
Godt at vide, at jeg i hvert fald kan få en 11kw lader! Første skridt mod en Tesla 
Annonce
Elbilsentusiasten
Elbilsentusiasten Trådstarter
3
Søren O skrev den 14-01-2023 17:41:45

Velkommen på LDS.
Det tyder på at du kun har 2 faser. Øverst til venstre i displayet er der kun vist 2 “pilespidser”, og hvor derstår “tarifsikringer” ser det id som der “mangler” en sikring i midten. Prøv lige at tjekke om sikringen “mangler”.

Det ser ud til de er der alle tre 

mfrost
mfrost
2905 9400
Kig nu på hans måler den siger at der med 100 % sikkerhed at der er 3 faser som skrevet ovenover så er 3 pile ud for alle 3  faser og dermed bliver der målt på 3 faser.
Elbilsentusiasten skrev den 14-01-2023 17:57:09

Tak for jeres svar!
Godt at vide, at jeg i hvert fald kan få en 11kw lader! Første skridt mod en Tesla 

En 11 kw lader kræver vel 3 x 16 ampere, det er jo en ret stor belastning, når tarifsikringerne er på 25 ampere, men lader du om natten, når andet forbrug ikke er så stort burde det jo kunne gå.

(det er dyrt at få større tarifsikringer, omkring 16000 kr for 10 ampere ekstra, kostede det da jeg kikkede for et år tid siden)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Populært lige nu

1. Rørskade / forsikring
    Lav-Hus (læst 420 gange)
  2. Fiks idé til at lukke dette hul
    Lav-Hus (læst 336 gange)
  3. Gearreduktion - hvordan?
    Lav-Båd (læst 555 gange)
  4. Fejl i galvanisering?