Hjælp - træk ved gulvet - hvad kan jeg gøre?

Hej 

Vi har problemer med at der er træk ved gulvet, i hjørnet. Det er hovedsageligt i hjørnet jeg mærker det er koldt. Og der opstår somme tider lidt fugt i hjørnet, ovenpå fodlisten.

Vi lagde nyt laminat gulv, af god kvalitet, på for 4 år siden.

Jeg har selv haft et par ideer, men jeg ved ikke om det overhovedet ville gøre en forskel. 

1. Lave en ny endevæg, isolere denne indefra, med dampspærre. Tænker 100mm? 

2. Få efterisoleret hulmuren (tror det er 100mm). Tænker der er firmaer der kan puste isolering ind. 


Men hvad tænker i, vi kan gøre for at afhjælpe dette problem?
Mvh Lasse


Mvh Lasse
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at se noget på foto, synes jeg🙂Hvis du har hulmur, ville jeg helt klart få denne isoleret..
Gerne med termografering før og efter..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja, det var egentlig et dårlig foto, pigen roder meget, så ville lige undgå at få det med. :D
Men grundlæggende er problemet, at det er koldt i det fjerneste hjørne af rummet, nede ved gulvet.   

Altså hulmuren er jo isoleret i sin tid, men om det er faldet sammen med tiden, er jo svært at sige.


Mvh Lasse
Nu skrev du jo at der er træk i hjørnet. Er der det?
Problemets løsning er jo ret forskellig med eller uden træk.
Eller er det bare koldt?
Tænd et fyrfadslys og sæt det 5-10 cm fra hjørnet, det vil vise om der er træk.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Altså, det er jo ikke fordi det blæser ind. Men det hjørne er det koldeste sted i rummet.

Mvh Lasse
LasseTB skrev den 14-01-2023 15:18:30

Ja, det var egentlig et dårlig foto, pigen roder meget, så ville lige undgå at få det med. :D
Men grundlæggende er problemet, at det er koldt i det fjerneste hjørne af rummet, nede ved gulvet.   

Altså hulmuren er jo isoleret i sin tid, men om det er faldet sammen med tiden, er jo svært at sige.

 Hehe.. det kender jeg godt 🙂

Du har formentlig ingen Varmekilde i nærheden, så det vil jo nok være det koldeste punkt..
Jeg ville klart prøve med termografering hvis det er en mulighed (flere firmaer tilbyder det, sammen med tilbud på isolering..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 16-01-2023 21:43:59

LasseTB skrev den 14-01-2023 15:18:30

Ja, det var egentlig et dårlig foto, pigen roder meget, så ville lige undgå at få det med. :D
Men grundlæggende er problemet, at det er koldt i det fjerneste hjørne af rummet, nede ved gulvet.  

Altså hulmuren er jo isoleret i sin tid, men om det er faldet sammen med tiden, er jo svært at sige.

 Hehe.. det kender jeg godt 🙂

Du har formentlig ingen Varmekilde i nærheden, så det vil jo nok være det koldeste punkt..
Jeg ville klart prøve med termografering hvis det er en mulighed (flere firmaer tilbyder det, sammen med tilbud på isolering..

For langt under den professionelle pris kan du købe termokamera til opkopling på iPhone eller iPad. Kan ikke huske hvad det hedder, vistnok FLIR.

Hvis Elgiganten har det kan det returneres frit indenfor 30 dage.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis