Udskiftning af Cuno vandfilter

Hejsa Allesammen
Efter det voldsomme regnvejer vi fik først i Januar, er mit drikkevand blevet misfarvet, det har fået et rødlig skære, men lugter ikke og der er heller ikke nogen speciel smag ved det. Jeg har længe gået og kigget på mit Cuno filter, og gerne har ville skifte det, men har aldrig prøvet det før. Tror jeg har fundet et nyt filter på dette link , er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre sådan rent praktisk, altså slukke for pumpen og lukke ventilen på fremløb, mens jeg udskifter filteret? (måske tømme tanken)
Ud Over det, tænker jeg at jeg gerne vil have lavet en lille analyse af vandet, men vil ikke have at resultatet bliver delt med andre end mig selv, gider ikke komme i klemme med kommunen etc. Hvordan kan jeg få lavet den analyse, kan jeg evt. selv få et test kit hjem eller skal det altid sendes ind et sted?

Dennis Jensen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at udskifte filteret skal du have trykket taget af. Det letteste havde været hvis der var en afspærringshane på begge sider af filteret. Så kunne den lille luftskrue på filterets overside lige løsnes. Derefter kan filterhuset let afskilles, og filterindsatsen skiftes.
Hvis du har en afspærringsventil mellem dit vandværk og filteret, lukkes denne og en vandhane åbnes så filteret bliver trykløst. Har du ingen ventiler mellem vandværket og filteret, er du nødt til at slukke for vandpumpen og åbne en vandhane til der ikke kommer mere vand. Så kan filteret skiftes.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis