Indvendig isolering

Spørgsmål 1.
Har læst mange steder om isolering af indvendige vægge med gips, og der er mange forskellige svar og meninger.
Nogen vil lave et træskelet og holde det 15 cm fra mur andre vil isolere helt tæt op af væggen?

Spørgsmål 2.
Vil  Porrebeton el lign. m 200 mm ISO imellem være det bedste eller? 

På forhånd tak 👍🏿

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ikke gipsen der isolere, der skal jo feks rockwool til og så derefter gips. Så er man jo nød til at lave et skellet for at have noget at skrue gipsen fast i.
Når du har læst om gips direkte på væg, så gætter jeg på at det handler om at rette væggen op og gøre den glat, fremfor at skulle pudse og spartle.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nej jeg mente ikke gips men mineraluld helt op af indersiden af udv mur, og andre vil holde 5 cm afstand imellem mur og isolering. 
Det kommer an på hvilken væg der er tale om.
Hvis der er tale om en almindelig mur med ydre i mursten og et hulrum (måske med isolering) og en indermur, ville jeg sætte isolering helt op af muren.
Men er det en trævæg, bindingsværk eller en støbt beton sokkel i en kælder er det jo en lidt anden sag      

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
De er en udv murstensvæg uden isolering imellem, hvor der skal isoleres indv med en 200 mm mineraluld evt porerbeton men hels gips. 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også