Fugtstyret ventilator?

Hej alle kloge folk 🙂

Inden jeg futter noget af, vil jeg liii' høre jer efter, hvad der er rigtigt. 

Jeg har pt. en fugtstyret ventilator på badeværelset. Den er koblet til konstant strøm udenom kontakt, og tænder/slukker selv ved for høj luftfugtighed. 

Jeg vil gerne have en kontakt ind inden ventilatoren, så jeg kan tænde/slukke, hvorefter den gerne selv skal fortsætte, hvis luftfugtigheden er for høj. 

Baseret på det vedhæftede diagram, er det så rigtigt forstået, at jeg skal have L til at gå i min kontakt, og fra kontakten skal der gå L1 ud til L på ventilatoren og L2 ud til LT på ventilatoren? 

På forhånd rigtig mange tak for al input, og go' lørdag til jer derude 🙂
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bare vil have en afbryder foran ventilatoren, skal du montere fasen i afbryderen og afgangen fra afbryderen monteres i L i ventilatoren.
Hvis ventilatoren også skal kunne tændes, når lyset tændes, skal du montere en ledning fra lampen i klemmen LT.

fase
# Fabrin
Hvis der sættes afbryder i L på ventilatoren vil denne jo IKKE kunne køre ved høj luftfugtighed når afbryderen er slukket !

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 14-01-2023 17:42:37

# Fabrin
Hvis der sættes afbryder i L på ventilatoren vil denne jo IKKE kunne køre ved høj luftfugtighed når afbryderen er slukket !

 Det har du ret i, men det var spørgsmålet fra Kalle Mølbak. Prøv at læse spørgsmålet. Hvis jeg har misforstået spørgsmålet, retter jeg mit svar.


fase
Annonce
Jeg har måske misforstået spørgsmålet. Det betyder bare at ledningen fra afbryderen skal monters i LT.

fase
Mange tak for svarene alle sammen. Det gi'r nu mening, hvad der er op og ned med ventilatoren 👌🙂
# Fabrin 
jeg vil gerne have en kontakt ind inden ventilatoren, så jeg kan tænde/slukke, hvorefter den gerne selv skal fortsætte, hvis luftfugtigheden er for høj.

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis