Fugtstyret ventilator?

Hej alle kloge folk 🙂

Inden jeg futter noget af, vil jeg liii' høre jer efter, hvad der er rigtigt. 

Jeg har pt. en fugtstyret ventilator pÃ¥ badeværelset. Den er koblet til konstant strøm udenom kontakt, og tænder/slukker selv ved for høj luftfugtighed. 

Jeg vil gerne have en kontakt ind inden ventilatoren, sÃ¥ jeg kan tænde/slukke, hvorefter den gerne selv skal fortsætte, hvis luftfugtigheden er for høj. 

Baseret pÃ¥ det vedhæftede diagram, er det sÃ¥ rigtigt forstÃ¥et, at jeg skal have L til at gÃ¥ i min kontakt, og fra kontakten skal der gÃ¥ L1 ud til L pÃ¥ ventilatoren og L2 ud til LT pÃ¥ ventilatoren? 

På forhånd rigtig mange tak for al input, og go' lørdag til jer derude 🙂
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Se iøvrigt Batmans tråd om samme - giver svar. L2 må være det du mener er tændledning (nul, fase, tænd er i en normal afbryder)
Hvis du bare vil have en afbryder foran ventilatoren, skal du montere fasen i afbryderen og afgangen fra afbryderen monteres i L i ventilatoren.
Hvis ventilatoren også skal kunne tændes, når lyset tændes, skal du montere en ledning fra lampen i klemmen LT.

fase
# Fabrin
Hvis der sættes afbryder i L på ventilatoren vil denne jo IKKE kunne køre ved høj luftfugtighed når afbryderen er slukket !

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 14-01-2023 17:42:37

# Fabrin
Hvis der sættes afbryder i L på ventilatoren vil denne jo IKKE kunne køre ved høj luftfugtighed når afbryderen er slukket !

Det har du ret i, men det var spørgsmÃ¥let fra Kalle Mølbak. Prøv at læse spørgsmÃ¥let. Hvis jeg har misforstÃ¥et spørgsmÃ¥let, retter jeg mit svar.

fase
Annonce
Jeg har måske misforstået spørgsmålet. Det betyder bare at ledningen fra afbryderen skal monters i LT.

fase
Mange tak for svarene alle sammen. Det gi'r nu mening, hvad der er op og ned med ventilatoren 👌🙂
# Fabrin 
jeg vil gerne have en kontakt ind inden ventilatoren, så jeg kan tænde/slukke, hvorefter den gerne selv skal fortsætte, hvis luftfugtigheden er for høj.

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis