Dårlig lugt i klædeskab

Jeg har et fastmonteret standardskab (i melamin eller laminat) i mit soveværelse. Det er ca 5 cm fra en ydermur. Skabet har stået tomt i et år ca, og en stor del af tiden har det været med lågen helt åben eller på klem. 

Problemet er at der ofte kommer en sødlig, indelukket lugt i skabet og den sætter sig i tøjet, eller hvad der bliver opbevaret deri. Jeg har efterhånden fået snævret det ind til at den kommer når rummet er varmet op af enten vejret udenfor eller radiatoren. Den fremkaldes uanset om lågen er åben eller ej, men den bliver kraftigere når lågen er lukket. 

Jeg har selvfølgelig rengjort skabet og sørger for at få luftet ud 1-2 gange dagligt. Om natten står døren åben til resten af boligen. I dagtimerne er der varme på i rummet. 

Jeg har ingen idé om hvad lugten skyldes og derfor heller ingen idé om hvad der kan fjerne den. Har I nogle bud? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bent Andersen skrev den 14-01-2023 00:02:29

Død mus under soklen måske?

Beklager mit sene svar. 

Jeg har overvejet det, men er det ikke usandsynligt at lugten kan blive ved med at blusse op når det har stået på så længe og lugten er koncentreret om skabet? Der er ikke noget at lugte fra skabets ydersider.
Hvad gør du rent med?
Er der bagplade i skabet?
Prøv evt. om muligt at placere skabet et andet sted i eller udenfor rummet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 15-01-2023 21:02:00

Hvad gør du rent med?
Er der bagplade i skabet?
Prøv evt. om muligt at placere skabet et andet sted i eller udenfor rummet.

Jeg har gjort rent med vand og sæbe samt rodalon (ikke samtidig selvfølgelig) 

Skabet er fastmonteret så det er ikke muligt at flytte på. Jeg vil tro skabet består af almindelige skabstel, der er fastgjort til væggen på en måde, og så er der fuget mellem skab og væg udvendigt. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis