Skimmelsvamp på væg

Hej alle sammen
Ny i gør-det-verdenen her. Vi har netop fjernet et skab under vores skråvægge på 1. sal. I den ene side gemte sig noget sort bag en laminatbeklædt mdf plade, som jeg gætter på er skimmelsvamp? Vi har rækkehus og der er derfor nabo på den anden side, så der er ikke en reel ydervæg. Er dette så kommet alligevel pga. manglende ventilation eller? Jeg har renset af med Rodalon Skimmel og har nu to spørgsmål:
1) Ville I tage fat i ejerskifteforsikringen med henblik på at undersøge for yderligere svamp evt. i loft/skunken? Jeg synes ikke der lugter eller er yderligere symptomer, men vores børn skal sove på værelset, så skal være ekstra sikker. Er det sandsynligt der er mere bag gipspladerne i loft og skunk?

2) Hvis nej til 1) kan jeg så godt bare male ovenpå skjolderne? Rodalonen sad på to døgn og derefter har jeg vasket af med vand og renset igen med eddikesyre og vand, men der er stadig misfarvninger. Jeg vil dog tro svampen er væk?

Mvh. Amalie
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok opstået pga. en kuldebro, og mange års stillestående luft, med gammelt støv og spindelvæv, som kan give det lidt at gro af.

Prøv at vaske ned i klorin også, det har det med at tage farven.

Lad det stå åbent i en måned og se om der gror noget frem, hvis ikke, så kan du male det.
Overvej en diffusionsåben maling, så kan væggen ånde bedre.

En god idé er også at fuge der hvor væggen møder skråvæggen, da varm rumluft der møder træk udefra, kan skabe kondens.

Elektronikteknikeren
Tusind tak for svar og råd! Det lyder logisk, fugen var nemlig nærmest ikke-eksisterende mellem væg og loft. Jeg forsøger med klorin og en fuge og afventer evt. yderligere tegn. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også