Asbest rensning af rør

Hej, Jeg mangler at få renset 7 m, rør som er isoleret med asbest.  Kan nogen anbefalede et virksomhed ?
Vil det være sindssygt at gøre det selv med masker ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at røret er isoleret med asbest. Har du ikke et par billeder af røret?

fase
Elisabet Olka skrev den 12-01-2023 16:27:03

Hej, Jeg mangler at få renset 7 m, rør som er isoleret med asbest.  Kan nogen anbefalede et virksomhed ?
Vil det være sindssygt at gøre det selv med masker ?

 Velkommen på siden   

Ofte er der kun asbest i bøjningerne..
Så som nævn i indlægget over, vil et par billeder være godt.

Vi prøver igen, i morgen --
De der har forstand på det vil sige at det vil være " sind sygt". Jeg er dog ere large hvad det angår og kender mange håndværkere som har arbejdet en del med asbest, og som lever endnu eller er døde af alle mulige andre årsager. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
1000 tak fora svarene, ja, jeg har fået det bekræftet af asbest bilen. 
Hvis du selv vil igang med det, så skal du bruge åndedrætsværn af P3 kategori filter-klasse, så beskytter du dine lunger.
Støvsugeren du bruger under arbejdet, skal have H klasse filter og plastik pose indsats (Starmix ICS1625-H kan bruges bare for at nævne en)
Der ud over er det en god idé at bruge heldækkende påklædning og handsker der slutter tæt til hinanden (f.eks. en kedeldragt og rengørings handsker der tapes fast ved ærmerne).
Så kan du godt selv fjerne det med en skarp kniv snitter du på langs af røret, gerne på begge sider af røret, og fjerne isoleringen i bidder af 30-60cm, som du ligger i en dobbelt klar sæk af god kvalitet, så du er sikker på den ikke perforeres.
Når du har fjernet det meste, bruger du støvsugeren til at fjerne rester og nedfald på gulvet, og sug gerne posen næsten helt ned til vacuum, og forsegl affalds poserne så de er luft-tætte.
Herefter kan du fjerne asbest affalds opsamlingen i støvsuger posen, som også skal ligges ned i en anden pose og lukkes luft tæt.
Alt efter hvor du bor, kan du rekvirerer kommunen til at komme at afhente dit asbest affald, eller du kan (i de fleste kommuner) aflevere det afregnings frit på genbrugs stationen.

 

Har fået det bekræftet at det er asbest. Tænkt at få professionel i opgaven. Kan I anbefale nogen?    
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis